991 : Wordless Wednesday (Episod 5) - September 2021

 

Masih ada lagi, rumah lama tinggalan ayahanda
Bila aku pulang, masih lagi terbayang lagumu
Rasa wangi lagi, haruman mu ibu
Keringat ayah, di kamar yang tinggal

You Might Also Like

24 comments

  1. Replies
    1. dah lama tak melawat rumah pusaka ni sejak2 covid ni..

      Delete
  2. Rumah di kampung ye? masih ada adik beradik yang tinggal sana ke? Cantik rumahnya.. Meriah pokok berbunga lebat.

    Semoga roh kedua duanya dicucuri rahmat dan di tempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Serta di masukkan ke dalam syurga.
    Amin ya Rabbal Alamin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah.. rumah kat kampung, tapi kampung saya kat bandar. rumah tinggal dah takde sape yang tinggal. sayang rasanya dibiarkan rumah tu. sejak2 covid ni mmg lama dah tak dpt dtg.

      Ayah saya ada lagi, tapi tak tinggal kat sama. Ibu jer dah lama meninggal. Al-Fatihah

      Delete
    2. Ohh kampung bandar. Ya Allah, maafkan saya Afeezz silap faham. Selama ni saya faham rupanya. Maaf ye. Boleh deletelah komen saya atas tu. Bersalah betul.

      Delete
    3. Saya ok je kak... jangan la rasa bersalah sangat. Saya pon tak pernah cerita kan

      Delete
    4. Huhu..rasa bersalah giler tau ni. Maaf ye. Jangan simpan dalam hati.

      Delete
    5. It's OK kak... tak terasa pon

      Delete
  3. Sayang kalau ditinggalkan kosong tanpa penghuni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kosong rumah ni, mmg sayang ditinggalkan. InsyaAllah lepas boleh rentas sempadan ni boleh la dtg selalu.

      Delete
  4. lagu kak melah ni mmg sedap, puitis penuh dgn pengajaran. I like this song...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pon suka lagu ni, Zapin Yang Hilang. Mendayu2 kak melah nyanyi

      Delete
  5. lebat bunga tu afeezz.. cantikkk... kenangan tu rumah masa kecik²

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambar ni dalam 4-5 tahun lepas, masa tu mmg lebat bunganya, sampai tak nampak daun. skrg dah takde dah sebab pokoknya membesar tak terkawal, sampai pagar pon tak boleh bukak

      Delete
  6. Meremang bulu roma teringat alunan mersik suara Ramlah Ram menyanyi lagu tu.
    Syahdu... hening seketika!

    ReplyDelete
  7. Cantik bunga tu.. Ayat tu sangat puitis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lirik lagu tu, Zapin Yang Hilang, Ramlah Ram

      Delete
  8. Ni gambar terbaru rumah lama tu ke? bungaa elok mekar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini gambar lama kak. dah takde dah pokok bunga kertas tu sebab pembesaran dia dah tak terkawal sampai tak boleh buka dah pintu pagar tu

      Delete
  9. lebat berbunga pokok bunga kertas tu , memeriahkan suasana rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni gambar lama CCL. pokok tu dah takde dah...

      Delete
  10. Cantik bunga tu
    Singgah blog akak tau
    Komen byk2 tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... saya selalu singgah blog akak, banyak dah komen, akak tak perasan kot.. hehehe

      Delete