993 : Terima Kasih Daun Keladi - Pemberian Seorang Rakan Blogger

Pada 11 September 2021 yang lepas, tatkala aku sedang seronok menikmati makan tengahari berlaukkan Ayam Masak Serai Ala Thai dan Telur Goreng bersama nasi panas, kedengaran macam ada orang di muka pintu hadapan rumah kecilku. Tapi aku membiarkannya sahaja kerana kalau orang yang dikenali mesti dia akan bagi salam, tak pon telefon. Tambahan lagi, laluan depan rumah aku tu memang laluan utama penghuni menuju ke Multi Level Car Park A. Oleh yang demikian, memang selalu sahaja akan dengar orang lalu lalang. 

Gambar Hiasan

Usai makan, aku pon pergi mengendap. Owh... abang delivery rupanya, ade parcel untuk aku. Diletakkannya di rak kasut di hadapan rumah aku. Memang macam tu lah kalau ada parcel delivery, kalau muat dimasukkan melalui celah-celah grille, akan diletakkan sahaja di atas rak kasut, kalau tak muat akan ditinggalkan dihadapan pintu grille. Selalu jugak aku tak dengar mereka ni datang, tengok-tengok dah ada barang depan pintu. So far, memang tak pernah lagi ada aduan barang hilang kerana dicuri whatsoever di perumahan aku ni. Harap-harap begitulah selama-lamanya. 

Aku ambik bungkusan itu, tengok nama penerima, memang nama dan alamat aku. Tengok pulak nama pengirim, owh... dia ni, memang aku tunggu-tunggu bungkusan dari beliau. Aku ramas-ramas bungkusan tersebut, katanya nak beri satu barang jer, tapi rasa macam ada banyak jer ni.

Aku pon buka bungkusannya.....

Dah buka bungkusan GDEX (GDEX ke? Lupe plak)
dapatlah bungkusan ni pulak. Berat plak tu.
Ada apa di dalamnya?

OK... Inilah barang-barangnya. Suka sangat aku.
Terima kasih yang sudi memberi.
Kecil tapak tangan, Gunung Kinabalu saya tadahkan.

Butang Baju Melayu. Boleh la pakai untuk 
raya tahun depan. Harap-harap boleh raya lah..
Dah 2 tahun kite tak beraya kan.

Fridge Magnet Sabah. Peta Negeri Sabah dengan
tempat-tempat pelancongan menarik di Sabah.
Tambah lagi koleksi fridge magnet saya yang tak 
berapa nak ada itu. Teringin nak travel satu Sabah.

Wang syiling negara asing. Tambah koleksi wang syiling asing 
saya yang juga tak berapa nak ada itu. Dapat syiling Australia, 
Turki, Indonesia dan Thailand. Tak ingat pulak sebab aku dah
campur dengan syiling-syiling lain.

Wang kertas asing. Katanya dia nak bagi yang ini sahaja. Tetapi
dia beri juga hadiah-hadiah yang lain. Bertambah lagi koleksi
wang kertas asing aku. Boleh tahan banyak juga yang diberinya.
Semuanya aku dah masukkan ke dalam Money Collection Album aku.

Wang Kertas Indonesia (Indonesian Rupiah)
IDR2000. Aku dah ada IDR2000, tapi ini
nampaknya macam keluaran yang lain.
Anyways... I like..

Wang Kertas Indonesia (Indonesian Rupiah)
IDR50000. Wow!! Pakcik kayo.. Kalau RM50000 kan best..

Wang Kertas Thailand (Thai Baht)
THB100. Ada dua keluaran, kurang pasti 
yang mana yang terkini. Sawadee kap

Wang Kertas India (Indian Rupee)
INR10 dan INR20. Tak pernah sampai lagi India. Memang ada keinginan 
nak ke India satu hari nanti. Bohot-bohot syukria bete..

Wang Kertas Republik Rakyat China (Chinese Yuan Reminbi)
CNY1 dan CNY10. Dulu pernah plan nak ke China, tapi tak jadi.
Rugi plak rasanya tak pergi masa tu. Xie xie ni, wo ai ni.

Wang Kertas Republik Rakyat China (Chinese Yuan Reminbi) - CNY100
Wang Kertas Vietnam (Vietnamese Dong) - VND1000
Wang Kertas Vietnam VND1000 pon ade dua versi.
Rasanya yang atas tu yang terkini. Aku tak sampai Vietnam lagi.

Pemberian ini bukan kerana aku telah memenangi apa-apa pertandingan yang dianjurkan. Pemberi ini mungkin memberikannya untuk menambah koleksi wang kertas asing yang aku ada. Blog Post ini aku tujukan khas kepada rakan blogger KAK AMIE kerana sudi menghadiahkan aku dengan pemberian ini. Kecil tapak tangan, nyiru saya tadahkan. Terima kasih yang tak terhingga sekali lagi saya ucapkan kepada Kak Amie. Saya akan simpan pemberian ini sebaik mungkin. InsyaAllah... Muahh...

You Might Also Like

34 comments

  1. Alhamdulillah..dapat banyak hadiah dan tambah koleksi duit. Tumpang happy. Orang memberi, kita berbesar hati terima dengan ikhlas. Semoga murah rezeki kak Amie dan Afeezz. Aaaminn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sangat menghargai setiap pemberian orang. akan saya simpan sebaiknya

      Delete
    2. Itulah sebaiknya :) Orang memberi kita hargainya.

      Delete
    3. kan... sepatutnya macam tu lah.. walau apa pon yang diberi

      Delete
  2. Tahniah kpd sahabatku. Bertambah lagi la koleksi wang kertas. Jika disimpan lama2 nanti ia naik harga. Boleh demand rego. Pakcik kayo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dapat juga tambah koleksi. Klu Abe Kie berminat sila PM ye.. hehehe

      Delete
  3. Replies
    1. saya happy sgt2 dapat hadiah ni... terima kasih kepada yang sudi memberi..

      Delete
  4. Alhamdulillah..ingat satu tapi banyak. Kalau ingat banyak mesti dapat lagi banyak hahahha.
    Semoga murah rezeki Kak Amie

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... laen kali saya akan pikirkan hadiah yang diterima tu banyak.. maka banyaklah ia...

      Delete
  5. Tahniah dapat kiriman yang menarik

    ReplyDelete
  6. Sama-sama Afeezz.
    Alhamdulillah. Selamat sampai ke tangan penerima.
    Duit syiling tu Kak Amie pun tak berapa nampak mata wang negara mana sebab waktu pilih-pilih tu tak pakai kaca mata. Tapi direnung lama-lama pun ada juga yang Kak Amie tak dapat baca, mungkin kena pakai kanta pembesar hihihiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. mmg ada yang tak nampak kak.. saya pon kene pakai kanta pembesar. Terima kasih sekali lagi kak.. suka sangat dapat hadiah2 tuh

      Delete
    2. moga Kak Amie dimurahkan rezeki selalu

      Delete
  7. Menarik hadiahnya. Kiriman yg sangat berharga sebagai kenangan kan.
    Singgah follow dari sesi blogwalking :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. akan saya simpan hadiah ini sebaiknya. Terima kasih kak nadzirah kerana sudi singgah blog saya

      Delete
  8. Alhamdulillah.. Semoga ukhwah terus terjalin.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah! Tahniah afeezz..kalau kak shida dapat pun kak shida happy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa yang tak suka dapat hadiah kan.. hehehe

      Delete
  10. syoknya ada akak support hobi afeez... alhamdulillah... take care feez

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... boleh tmbah2 koleksi yang ada. terima kasih kepada yang sudi memberi

      Delete
  11. Replies
    1. Terima kasih wak, terima kasih kepada yang sudi memberi

      Delete
  12. Bagus ni. Koleksi peribadi sepanjang zaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUkan niat nak buat koleksi, tapi bila dah ada tu sayang juga.. lama2 jadi lah macam ni..

      Delete
  13. Kemanisan berblog hehehee...
    Wah! macam-macam ada Mrs. A pulak excited sekali.
    Semoga yang memberi dilimpahi rezeki selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, ini adalah salah satu kemanisan berblog, dapat kawan2 baru yang share minat yang sama..

      Delete
  14. Alhamdulillah,, best betul! Tak dinafikan, networking dgn blogger paling best..Mmg kuat support systemnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. semua rakan blogger sporting sgt..

      Delete