... dan aku menulis untuk diri sendiri
Hari ulang tahun kelahiran aku yang ke 21 akan disambut lebih kurang 25 hari lagi. Tapi semalam aku telah pon menerima hadiah pertama untuk tahun ini sempena ulang tahun kelahiran aku itu. 


Terima kasih kepada Lim Tayar kerana memberi aku baucer ini dan aku akan gunakan dengan bijak. Tahun lepas pon aku dapat baucer macam ni gak tapi aku tak gunakan, terasa rugi plak. Harap-harap untuk tahun depan, Lim Tayar bagi la plak baucer untuk sport rim percuma ye. Hehehe ...


#SalamSayang
  • 6 Comments
Percubaan seterusnya untuk aku mengkhatamkan sebuah novel masih lagi menemui kegagalan. Memang sah lah, membaca bukan minat aku, bukan hobi aku. Tak payah lah nak mencuba lagi melainkan ia betul-betul sesuatu yang menarik.

Kali ini aku telah meminjam dari seorang sahabat sebuah novel bertajuk Cinta Kau dan Aku hasil karya Siti Rosmizah. Novel setebal 684 muka ini hanya berjaya aku baca sehingga ke muka 60. Pada mulanya aku hanya membaca beberapa muka dan aku rasa ceritanya menarik dan membuatkan aku ingin meneruskan pembacaanku. Tetapi hingga ke muka 60, ceritanya hanya berbalik pada benda yang sama, si boss nak mengurat anak buahnya yang agak kasar dan macam tomboy itu tetapi anak buahnya itu jual mahal. Pegi keje balik keja, kat rumah kat opis. Boring aku. Terus aku tutup novel itu dan tidak menyentuhnya lagi. Sodakhallahulazim...


Recap balik buku ape yang pernah aku cuba baca.

  1. Cinta... Tiada Akhirnya. Hanya baca hingga ke muka 38 dari 566 muka yang ada.
  2. Armageddon 2012. Bencana Akhir Zaman. Berjaya baca hingga ke muka 50 dari 557 muka.
  3. Cinta Kau dan Aku. Lebih sikit hingga ke muka 60 dari 684 muka.

#SalamSayang

  • 8 Comments
Semalam sempat pergi ke Taman Metropolitan Kepong untuk bersantai dan berjogging. Sebenarnya kakak ngan husband dan anak-anak dia jer yang jogging. Aku hanya membesarkan perut saja sambil duduk-duduk melayan perasaan jiwang. Hahaha. Takde mood nak berjogging atau beriadah pagi itu, sebab baru jer melantak sarapan pagi dengan banyak nyer.

Taman Metropolitan Kepong ni tak berapa jauh dari rumah aku, kalau drive dalam 10-15 minit jer bergantung pada kadar kesesakan lalu lintas. Kebiasaannya pada waktu petang hujung minggu, taman ni memang padat dengan pengunjung, sampai nak masuk ke kawasan pakir pon jem. Macam-macam aktiviti bole dilakukan dan yang paling popular bermain layang-layang sampai taman ini dikenali juga dengan Taman Layang-Layang. Aku pernah juga berjogging di sini, sekali jer kot. Penat giler kalau pusing satu taman. Tapi aku berjaya juga membuat satu pusingan itu. Hak.. hak..


#SalamSayang

  • 6 Comments
Hampir setahun sudah permohonan aku untuk bertukar jabatan dihantar, sehingga kini masih lagi belum mendapat jawapan. Kalau genap setahun, bermakna permohonan aku tu tak berjaya. Tak yah tunggu genap setahun, sekarang pon dah bole agak mesti tak berjaya. Kalau tidak, takkan le diaorg nak peram borang aku tu sampai setahun. Cukup setahun nanti, aku akan buat permohonan baru, dan kali ni aku nak mintak surat sokongan dari bos. Tak larat dah keje kat sini. Semangat kerja dah lama tiada, datang pon kerana terpaksa. Badan je ade, tapi fikiran ke tempat lain.

Isnin lepas ade berbincang dengan bos pasal markah KPI aku yang cume dapat 58% saje (hebat tak?). Bos kate markah tersebut adalah mengikut sistem permakahan terbaru yang diamalkan di UM. 58% tu lebih kurang maknanya, KPI yang ditetapkan adalah tercapai tetapi ada bahagian yang perlu diperbaiki bla... bla... bla... bla... Malas aku nak layan since hati aku dah tak hingin lagi ada di sini. Bila bos tanya, 'u setuju tak dengan markah ni'? Aku cume diam jer. Last-last aku cakap, 'saya setuju jer, sebab saya sedar yang prestasi saya memang menurun sejak pindah kat sini'. Honest answer from me. Kemudian, bos ade tanya, kamu nak keje lama ke kat sini. Aku terus menggeleng kepala, dan aku bagitau dia yang aku dah pon wat permohonan untuk tukar jabatan, tetapi masih belum berjaya. Bos kata dia akan tolong pasal tu, sebab bos pon nampak kelebihan aku di mana dan katanya aku tidak boleh kembangkan kelebihan aku kalau aku lama di sini. Bos juga nampak aku lebih sesuwai untuk bekerja di peringkat fakulti atau unit-unit lain di bawah Canseleri. Terima kasih bos. Itu saya sangat setuju dengan bos.

Kalau permohonan kali kedua ni tak berjaya juga, i have to think about resigning. Buat benda lain plak, bisnes ke.. wat kerja-kerja kampung bercucuk tanam ke bela kambing ke. 


#SalamSayang

  • 8 Comments
Dah 10 Januari 2014, aku masih ketandusan idea untuk ditulis di sini. Mungkinkah ini tanda-tanda blog ini akan berkubur sebagaimana beberapa blog kawan-kawan yang akhirnya senyap begitu saja. Sayang rasanya untuk aku membiarkan dan meninggalkan blog ini. Setelah masuk tahun kelima aku menulis, akhir-akhir ini aku rasakan aku sudah kekeringan bahan untuk ditulis. Tertutup terus benak fikiran aku ni hatta untuk mengarut dan mencarut di sini. Bolehkah aku menyerahkan kepada takdir akan nasib blog ini?



#SalamSayang
  • 10 Comments

Search This Blog

About Me

My photo
afeezz
Cyberjaya, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
'afeezz tu memang cukup indah untuk dicintai tapi cukup susah untuk dimiliki' - anonymous 2010
View my complete profile

Total Pageviews (since July 2008)

Follow Me

  • instagram
  • facebook
  • Twitter

My Followers (Thank You)

Blog Lists

  • BLOG RABIA ADAWIYAH
    Nasi goreng makan malam
    11 hours ago
  • Blog Begins At Forty
    September 3, 2026
    12 hours ago
  • Syazni Rahim Blog
    Adam di Arena Oktathlon MSSNS
    16 hours ago
  • AMIE'S LITTLE KITCHEN
    Menu Jaga Orang Sakit
    17 hours ago
  • Bola Katok
    Dapat jugak scented card laici Tealive.
    17 hours ago
  • Blog Sihatimerahjambu
    Beli Tilam di King Koil Flagship Store
    17 hours ago
  • AMMI
    Tiba-tiba tekak nak kek
    18 hours ago
  • Monolog Kakmim
    Sarapan Nasi Goreng Udang Untuk Ayah Ibu
    21 hours ago
  • ABAM KIE : Man of The House
    Masjid: Tempat Menenangkan Hati yang Sarat Dengan Ujian Dunia
    2 days ago
  • Travel My Way
    Hong Kong & Macau Part 4 : Visit Ruins of St Paul's At Senado Square & Museu de Macau
    3 days ago
  • CikCappuccinoLatte
    Lunch | Nasi Putih & Sambal Udang
    1 week ago
  • PESONA ETUZA
    Syukur Alhamdulillah For Everything.
    2 weeks ago
  • Warisan Petani
    Buah Rambai
    2 weeks ago
  • cikguzim
    Kos join event running 10km, Half dan Full Marathon bukan kaleng2
    3 weeks ago
  • ixa-rism
    Two Hundred
    1 month ago
  • fairus.com
    Pelanduk Putih: Simbol Penubuhan Kerajaan dalam Tradisi Kesusasteraan Melayu
    1 month ago
  • MRS.A my blog my stori
    Sambung Belajar Di Kolej Komuniti Jelebu
    1 month ago
  • KomenSen
    GAJI TAKKAN PERNAH CUKUP.
    2 months ago
  • Aiman Abdullah
    Cara Mendaftar Sebagai Seller Shopee
    8 months ago
  • 🌷Rasyidasheresimpleblog🌷
    Tutorial remove background! di GOOGLE_ FREE ONLINE_
    8 months ago
  • As Samsudin
    Pelari Misteri vs Turtle Runner
    2 years ago
Show 10 Show All

Blog Archive

  • ►  2026 (16)
    • ►  September (1)
    • ►  August (5)
    • ►  July (2)
    • ►  June (1)
    • ►  May (3)
    • ►  April (3)
    • ►  January (1)
  • ►  2025 (15)
    • ►  July (4)
    • ►  June (3)
    • ►  May (4)
    • ►  April (4)
  • ►  2024 (1)
    • ►  February (1)
  • ►  2023 (2)
    • ►  December (1)
    • ►  February (1)
  • ►  2022 (3)
    • ►  December (1)
    • ►  June (1)
    • ►  January (1)
  • ►  2021 (77)
    • ►  December (7)
    • ►  November (8)
    • ►  October (7)
    • ►  September (8)
    • ►  August (6)
    • ►  July (7)
    • ►  June (5)
    • ►  May (8)
    • ►  April (6)
    • ►  March (6)
    • ►  February (5)
    • ►  January (4)
  • ►  2020 (40)
    • ►  December (5)
    • ►  November (3)
    • ►  October (5)
    • ►  September (4)
    • ►  August (3)
    • ►  July (3)
    • ►  June (1)
    • ►  May (4)
    • ►  April (4)
    • ►  March (3)
    • ►  February (3)
    • ►  January (2)
  • ►  2019 (36)
    • ►  December (3)
    • ►  November (3)
    • ►  October (4)
    • ►  September (2)
    • ►  August (2)
    • ►  July (1)
    • ►  June (4)
    • ►  May (4)
    • ►  April (2)
    • ►  March (4)
    • ►  February (3)
    • ►  January (4)
  • ►  2018 (28)
    • ►  December (4)
    • ►  November (3)
    • ►  October (1)
    • ►  September (5)
    • ►  August (3)
    • ►  July (3)
    • ►  June (2)
    • ►  May (3)
    • ►  April (1)
    • ►  March (1)
    • ►  February (1)
    • ►  January (1)
  • ►  2017 (29)
    • ►  December (1)
    • ►  November (3)
    • ►  October (1)
    • ►  September (2)
    • ►  August (2)
    • ►  July (2)
    • ►  June (2)
    • ►  May (2)
    • ►  April (5)
    • ►  March (4)
    • ►  February (4)
    • ►  January (1)
  • ►  2016 (37)
    • ►  December (2)
    • ►  November (3)
    • ►  October (2)
    • ►  September (1)
    • ►  August (4)
    • ►  July (3)
    • ►  June (3)
    • ►  May (2)
    • ►  April (5)
    • ►  March (5)
    • ►  February (4)
    • ►  January (3)
  • ►  2015 (50)
    • ►  December (6)
    • ►  November (5)
    • ►  October (3)
    • ►  September (6)
    • ►  August (4)
    • ►  July (4)
    • ►  June (4)
    • ►  May (3)
    • ►  April (4)
    • ►  March (2)
    • ►  February (6)
    • ►  January (3)
  • ▼  2014 (50)
    • ►  December (3)
    • ►  November (4)
    • ►  October (6)
    • ►  September (5)
    • ►  August (3)
    • ►  July (4)
    • ►  June (6)
    • ►  May (4)
    • ►  April (1)
    • ►  March (4)
    • ►  February (5)
    • ▼  January (5)
      • 676 : Hadiah Hari Lahir Yang Pertama Tahun 2014
      • 675 : Percubaan Seterusnya... Gagal
      • 674 : Jom Jogging
      • 673 : Hampir Satu Tahun Sudah
      • 672 : Entry Pertama Tahun 2014
  • ►  2013 (106)
    • ►  December (6)
    • ►  November (7)
    • ►  October (6)
    • ►  September (10)
    • ►  August (8)
    • ►  July (10)
    • ►  June (9)
    • ►  May (10)
    • ►  April (10)
    • ►  March (10)
    • ►  February (10)
    • ►  January (10)
  • ►  2012 (117)
    • ►  December (12)
    • ►  November (10)
    • ►  October (10)
    • ►  September (9)
    • ►  August (9)
    • ►  July (11)
    • ►  June (8)
    • ►  May (9)
    • ►  April (10)
    • ►  March (10)
    • ►  February (9)
    • ►  January (10)
  • ►  2011 (124)
    • ►  December (13)
    • ►  November (10)
    • ►  October (8)
    • ►  September (9)
    • ►  August (12)
    • ►  July (10)
    • ►  June (11)
    • ►  May (12)
    • ►  April (10)
    • ►  March (12)
    • ►  February (7)
    • ►  January (10)
  • ►  2010 (132)
    • ►  December (11)
    • ►  November (12)
    • ►  October (10)
    • ►  September (11)
    • ►  August (13)
    • ►  July (14)
    • ►  June (8)
    • ►  May (9)
    • ►  April (15)
    • ►  March (9)
    • ►  February (11)
    • ►  January (9)
  • ►  2009 (146)
    • ►  December (9)
    • ►  November (12)
    • ►  October (10)
    • ►  September (14)
    • ►  August (18)
    • ►  July (19)
    • ►  June (16)
    • ►  May (9)
    • ►  April (13)
    • ►  March (7)
    • ►  February (13)
    • ►  January (6)
  • ►  2008 (45)
    • ►  December (2)
    • ►  November (7)
    • ►  October (7)
    • ►  September (12)
    • ►  August (9)
    • ►  July (8)

My Travel Story - To Infinity and Beyond

  • 2008 : United Kingdom (1)
  • 2011 : Indonesia - Medan (8)
  • 2013 : Indonesia - Bandung (6)
  • 2014 : Singapura (2)
  • 2015 : Kemboja - Siem Reap (6)
  • 2016 : Thailand - Krabi (5)
  • 2017 : Jepun - Tokyo (10)
  • 2019 : Korea Selatan - Seoul (10)
  • 2022 : Thailand - Krabi (4)
  • 2025 : Armenia - Lori Region (3)
  • 2025 : Georgia - Tbilisi (9)

My Travel Story - Malaysia

  • 2009 : Pulau Pinang (1)
  • 2011 : Kedah - Pulau Langkawi (4)
  • 2011 : Sabah - Kota Kinabalu (6)
  • 2012 : Road Trip 1.0 (3)
  • 2012 : Sarawak - Kuching (6)
  • 2013 : Road Trip 2.0 (3)
  • 2014 : Pulau Pinang (2)
  • 2015 : Kedah - Pulau Langkawi (4)
  • 2018 : Pahang - Cherating (3)
  • 2020 : Pahang - Cameron Highlands (2)
  • 2020 : Perak - Pulau Pangkor (3)
  • 2023 : Kedah - Pulau Langkawi (2)

Top 5 Weekly Popular Posts

  • Posting No. 190 : AlKisah Seorang Boss Yang Bongok
    Hari isnin lepas aku cuti. Sekadar cuti rehat, takde ke mana pon. Walaupun aku sedang bercuti, aku masih tahu ape yang berlaku kat opis. Aku...
  • 210 : Happy Birthday To Me
    25.02.2010, Selamat Hari Lahir buat aku. Tahun ni aku rasa, 25 Februari amat meriah. Tak pernah aku rasa perasaan gembira macam ni setiap ka...
  • 1053 : Catatan Perjalanan - Tbilisi, Georgia (Episod 8) : The Chronicle of Georgia dan Mtskheta the Old Capital
     ... Episod sebelumnya ( Episod Akhir ) First of all, sebelum aku sambung cerita aku, aku ingin mengucapkan ucapan,  S elamat Menyambut Hari...
  • 219 : Mari Berhibur
    Kali ini saya akan menghiburkan pengunjung blog saya ini dengan sebuah lagu berbahasa Korea berjudul Because I'm A Girl nyanyian Kiss. L...
  • 1052 : Catatan Perjalanan - Lori Region, Armenia (Episod Akhir) : Haghpat, Alaverdi Dan Sanahin Dan Sejarah Yang Panjang
    ... Episod sebelumnya ( Episod 1 ) One's destination is never a place, but a new way of seeing things - Henry Miller Destinasi seterusny...

Labels

  • Hanya Nak Cerita (302)
  • Jalan-Jalan (145)
  • Makan-Makan (91)
  • Cuti - Cuti Malaysia (83)
  • Ucapan Dari Hati (80)
  • Hiburan (79)
  • Saje Nak Tayang (73)
  • Cuti - Cuti Luar Negara (50)
  • Gambar (46)
  • Masak Sendiri Makan Sendiri (36)
  • Sukan (30)
  • Kerja (26)
  • Luahan Perasaan (24)
  • Kerinduan (21)
  • Takde Idea Nak Menulis (18)
  • Wordless Wednesday (12)
  • Famili (10)
  • Pengetahuan Bersama (8)
  • Throwback Thursday (5)
  • GiveAway (3)
  • Orang Berbudi Kita Berbahasa (2)

Mereka Yang Rajin Memberi Komen

instagram

Template Created By : ThemeXpose . All Rights Reserved.

Back to top