1006 : Ayam Goreng McD Extra Spicy

Minggu lepas aku ada tonton satu posting di youtube pasal orang review pasal Ayam Goreng McD Extra Spicy, 3x pedas ni. Aku tak teringin pon sebenarnya, tetapi seorang sahabat beriya-iya mengajak aku ke Restoran McD berhampiran untuk merasanya. Tanpa menghampakan permintaan beliau, aku turutkan sahaja walaupon aku kene pow dengan dia. Damn...

Gambar Hiasan

Kami pon pesanlah Ayam Goreng McD Extra Pedas 2 Ketul set medium yang datang bersama ketang goreng ape ntah dan minuman. Beli dua ketul jer, seketul untuk sahabat dan seketul lagi untuk aku. Disamping itu, ada gak kami pesan makanan yang lain.

Sekali pandang ayam goreng itu, nampak warnanya lebih menyala dari ayam goreng spicy yang biasa. Suapan pertama aku dah tersedak dan terbatuk-batuk, nasib baik tak jalan terus. Mungkin kerana serbuk cilinya yang menyengat itu. Suapan kedua masih ok dan tidak terasa pedasnya lagi. Bahagian kulitnya sahaja yang terasa pedas dan dagingnya biasa sahaja. Belum sempat habis satu ketul bahagian thigh itu, mulut sudah mula terasa pedas dan pijar. Memang berulam air nak menghabiskan seketul itu. Habis seketul itu, habis juga air segelas.

Bagi sesiapa yang belum rasa, dan nak cuba rasa, eat at your own risk. Memang pedas giler. Bagi aku, aku tak akan mencuba lagi Ayam Goreng McD Extra Spicy ni sebab aku tak suka akan kadar kepedasannya yang membuat aku tak selesa dan hilang selera makan untuk makan makanan yang lain. Sudahnya, makanan yang lain itu ditapau sahaja bawak balik.

Lagi satu yang aku tak suka, bila pedas sangat kita akan makan berulam air. Bila dah makan berulam air, perut akan jadi kembung. Lagi satu ketidakselesaan di situ.

Apa-apa pon, korang boleh lah cuba sendiri.

You Might Also Like

24 comments

  1. Sy pun pernah cuba dulu. Mmg pedas la. Mkn seketul je. Faktor penuaan ni. Huhuhu... Dpn UM ada mekdi kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. betul tu, bole tahan pedasnye, saya pon makan seketul jer. depan UM mane ade McD abe. dulu ade la ura2 nak bukak McD tapi tak jadi...

      Delete
  2. cukuplah sekali dulu penah cuba... xyah lah nk mkn mknn super pedas mcm ni.. trending je ni nnt merosakkan perut pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.. saya pon mungkin takkan makan lagi.

      Delete
  3. Tobat memang tak makan dah ayam ni. Dulu makan masa awal-awal promo, terasa panas kat dada. Lepas tu terus masuk jamban. 😌

    ReplyDelete
  4. tengok gambar dia pun dah seram, saya tak suka sangat pedas2, tak reti nak menikmati

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya suke pedas, tapi yg ni melampau pedasnya.

      Delete
  5. Replies
    1. saya kalau sahabat tu tak ajak, tak merasa gak...

      Delete
  6. Pedas biasa pun dah pedas. Inikan lagi extra spicy. Betul, ayam McD memang luar je ada rasa. Isi dalam biasa je. Yang terbaru ni tak teringin pulak nak cuba. Tak syok gak tu berulam air je. hilang nikmat makan ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayam goreng yg spicy tu masih boleh tahan lg kepedasannya. yg ni melampau sangat. smpi tertutup terus selera makan nak makan bende lain...

      Delete
  7. Makanan ni Etuza still boleh lah makan..,memang menjilat jari hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow... tahan pedas ye.. pada yang tahan pedas tu mesti suka ayam goreng ni

      Delete
  8. Terima kasih letak dalam bloglist ya

    ReplyDelete
  9. Minggu lepas sempat sekeluarga singgah McD di Puncak Alam.
    Memang pedaslah Afeezz.... Encik Suami, Fairuz dan Firdaus jew yang order ayam goreng. Encik Suami tak habis makan seketul. Pedas sangat katanya.
    Yang lain order burger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya hari tu pon beli 2 ketul jer, itu pon share ngan member. kalau nak habiskan dua2 ketul tu rasanya mmg tak terhabis.

      Delete
  10. saya memang tidak sanggup...

    lidah sangat manja dengan kepedasan cili ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... klu tak tahan pedas, jangan la mencuba, nanti menyesal...

      Delete
  11. ayam goreng kat mcd yg ori pun bagi saya dah pedas... yang spicy tu memang tak tahan.. yang extra spicy ni memang tak sanggup lah nak try

    ReplyDelete