21 May 2013

612 : Mandi - Manda @ Ulu Yam

Hari Sabtu yang lepas, aku dengan tiga orang sahabat yang lain telah berkelah di Ulu Yam. Kawasan perkelahan ni kira-kira setengah jam perjalanan jer dari rumah aku. Cantik kawasan perkelahan ni dan bersih jugak. Masa aku sampai, tak ramai pengunjung yang sedang berkelah di situ, makanya dapatlah kami memilih port yg paling best untuk melepak. Air sungai sangat deras masa tu sehinggakan boleh terasa pasir di dasar sungai yang di bawa arus. Cuaca pon sangat baik hari itu. Kami sangat enjoy....



 
 
 
 
Kawasan perkelahan yang masih terpelihara hutannya. Kebanyakkan pokok kat sini ditanda nama dan spesisnye.. 

 
 
 
 
 
Air sungai yang bersih dan deras. Ada sesetengah bahagian sungai agak dalam...

 
 
Tak tahulah samada ini anak sungai atau air mata air. Yg pasti bukan air longkang pasal airnya jernih dan tidak berbau.. 

 
Batu-batuan di tebing sungai 

 
Sahabat... mesti tengah bergossip... 

Yang penting... kita Happy!! 


~Salam Sayang~

8 comments:

  1. teringat sy pernah ke sana awal thn 1993. masa tu di sem 4 pre-esl UM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah... mungkin keadaan dlu dengan sekarang berlainan. thn 1993 tu 10 tahun yang lepas...

      Delete
  2. seronoknya.. kat kg suami byk gak lata .. tapi.. cam biasa la suami .. hee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... paham paham...
      cube la pujuk2, maner la tau satu hari nnt dia bawak...

      Delete
  3. mama dah sgt lama tak ke sini! teringin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. datang la sekali sekala... bukannyer jauh pon seri kembangan ke ulu yam... hehehe

      Delete
  4. Assalamualaikum Afeezz

    masas anak kecik2 dulu rajin ke sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam atuk

      nnt anak2 plak bawak atuk ke sana... kan...

      Delete