613 : Mari Berhibur - Promentory


Mari berhibur seketika sempena cuti Hari Wesak hari ini. Kali ini aku hiburkan kalian dengan muzik dari soundtrack filem The Last Of The Mohicans yang diberi jodol Promentory. Aku sendiri gagal untuk mencari makna sebenar Promentory itu. 

The Last of the Mohicans adalah sebuah filem yang diterbitkan pada tahun 1992 yang diadaptasi dari sebuah novel yang bertajuk The Last of the Mohicans : A Narrative of 1757 (1826), ditulis oleh James Finemore Cooper. Filem ini telah memenangi Anugerah Oscar pada tahun 1993 bagi kategori Best Sound. 

Aku rasa aku pernah tonton filem ni, tapi tak ingat jalan cerita nya. Mungkin tahun 1992 tu aku masih kecil lagi. Hehehe...

Kita saksikan ending filem ni di mana muzik Promentory dimainkan ...



~Selamat Berhibur ~

You Might Also Like

0 comments