35th ENTRY

Kalau tak silap aku, hari ni last day bulan Syawal, betul ker. Tapi masih ramai lagi orang-orang kite di luar sana yang masih berhari raya, rumah terbuka sane, rumah terbuka sini. Selagai Syawal tak habis, selagi tu lah kita masih dengar ade orang wat open house ni, ade lagi yang dok beraya sane dan sini. Lagu raya pon boleh dengar lagi kat radio, kat tv pon masih ade lagi siaran-siaran yang berbaur raya. Hahah... biaq pi lah, selagi ade jemputan ke rumah terbuka tu, pergi lah, rezeki jangan ditolak kata orang. Tetamu datang membawa berkat, betul tak?

Tahun ni tak banyak plak aku ke majlis rumah-rumah terbuka ni. Member-member opis pon tak ramai yang buat (tak buat ke tak jemput aku), member-member lain pon sama. Klu ade pon, aku tak pergi, ade hal plak yang menjadi aral. 18 Oktober hari tu, aku pi first jemputan rumah terbuka. rumah best friend aku kat Pantai Dalam. Tak ramai pon jemputan dia, sekadar yang rapat jer, but oklah... bak kata aku tadi, rezeki jangan ditolak. Pastu 25 Oktober pon aku pi open house lagi, sekadar ikut famili jer memandangkan takde makanan di rumah yang boleh dimakan begitu saya. First house, rumah parent adik ipar aku kat Gombak, second house plak rumah parent kakak ipar aku kat Selayang Lama. Menu diaorg lebih kurang jer, nasi briyani, sate. Yang penting sedap dan perut kenyang.

Esok plak ade jamuan raya opis dan lusa ade jemputan rumah terbuka Deepavali opismate kat Bangsar. Makan lagi...

You Might Also Like

0 comments