801 : Pokemon Go - Terjebak Juga Akhirnya (Episod 2)

Hujung minggu lepas, gigih aku follow seorang sahabat ke Melaka untuk 'pokemon hunting'. Katanya kat sana banyak yang rare dan susah nak dapat di Lembah Kelang ni. Takde perancangan apa yang dibuat, dia ajak aku melalui whatsapp dan memandangkan aku takde buat ape-ape minggu tu aku pon bersetuju jer. Berbekalkan sepasang persalinan yang memang dah ade dalam kereta aku, aku bergerak dari opis terus ke rumah sahabat aku tuh. 

Kami bergerak lebih kurang pukul 6.30 petang. Singgah sekejap untuk makan malam di RnR Seremban dan tiba di Melaka lebih kurang pukul 8.30 malam. Malam itu kami akan bermalam di rumah adik sahabat aku tu kat mane ntah... Bachang ke Batu Berendam. Kami berehat sebentar dan keluar semula lebih kurang pukul 9.00 malam. Kami makan malam dahulu sekali lagi di sebuah warung asam pedas Melaka, Asam Pedas 'Ori' Melaka Abg Piee. Kami order asam pedas ikan merah, sotong goreng tepung dan kerang rebus. Katanya kepah masak cili sini sedap, tapi masa kami sampai tu, kepah dah habis plak. So.. makan je lah aper yg ade. Aku tak makan pon, hanya jamah-jamah sikit jer, pasal dah kenyang makan kat RnR tadi.

Kami memulakan misi 'pokemon hunting' kami selepas itu, lebih kurang pukul 10.30 malam. Kami pakir di tempat pakir berhampiran kolam renang dan menapak mencari pokestop yang ade orang belanja 'lure'. Kami berjalan dari tempat berhampiran Menara Taming Sari ke keretapi... kemudian ke A Farmosa pastu ke Dataran Pahlawan. Lepak di Dataran Pahlawan sekejap tengok orang main skate dan kemudian berpatah balik ke tempat kami memakir kereta.

Misi kami tidak tamat lagi, kami pusing-pusing pulak dengan kereta ke kawasan Jonker Street. Sini pon happening (lepas kol 11 orang dah tak berniaga lagi, maka bole hunting dengan kereta jer). Kami melalui lorong-lorong kecil di sana. Sib baek driver kami orang Melaka, maka dia expert gak lah jalan-jalan kat situ. We call the day lebih kurang kol 1.00 pagi since semua dah penat dan mengantuk. 

Walaupon sekejap tapi aku berpuas hati. Dapat tangkap banyak Magnamite, tak cukup 1 candy jer untuk evolve. Banyak gak dapat Voltorb sampai dapat evolve jadi Electrode. Dapat gak beberapa ekor Seel dan dapat tambah koleksi Magikarp. Paling best dapat tangkap sekor Rhydorn walaupon CP tak berapa power. 

The next day kami terpaksa balik dah, pasal ade program larian pada hari Ahad.


#SalamSayang

You Might Also Like

0 comments