788 : Menuju Ke Arah Gaya Hidup Yang Lebih Sihat (Episod 1) - Krispy Creme Joy Run by Larian Spektra 2018

Last week aku ade join satu lagi larian. Actually bulan ni sahaja aku sepatutnya ada dua larian, tetapi malangnya larian pada 17 April 2016 lepas terpaksa ditunda atas sebab-sebab keselamatan. Tak tau lah aper sebabnya, tapi dalam risik-risik tu, katanya ada lagi satu event besar akan dijalankan pada hari dan masa larian tu. Makanya Superheroes Race Overload 2016 ditunda ke 22 Mei 2016. Tetapi semua race kit termasuk medal kami sudah dapat. Jadi tak payah susah payah lari dah dapat medal.. hahaha..

Minggu lepas plak, 24 April 2016 aku join Krispy Kreme Doughnuts Run by Larian Spektra di Universiti Malaya. Memandangkan UM tu tidak asing bagi aku, maka aku tau lah route larian dia. Mesti akan lalu kawasan berbukit di belakang UM tu. A day before hari larian tu baru aku dapat tau yang larian tu akan melibatkan aktiviti baling-baling serbuk warna kepada peserta larian. Macam satu festival kat India tu, ntah aper ke namanya. Ape-ape pon, harap enjoy the run. 

Gambar dari facebook Tanjak Pictura 

Lebih kurang pukul 7.15 pagi kami dah tercegat di tempat permulaan. Larian dimulakan tepat pada masanya, jam 8.00 pagi. Ramai gak peserta nampaknye. Aku ngan sahabat-sahabat aku memulakan larian dengan tenang jer, takde lari-lari pon, cume jalan sambil gelak-gelak. Sampai dekat DTC sudah nampak port diaorang nak baling serbuk warna tu. Kat situ aku dah kene walaupon aku cuba mengelak. Kotor sudah baju aku. Lepas simpang ke Kolej 3, 4, 7 ade lagi satu port diaorang. Kat sini pon aku kene sikit. Sampai kat sini dah mula penat pasal jalan tu dah mula mendaki. Depan FSKTM ade water station, the only water station. Kawasan bukit tu memang aku pancit habis, nak jalan pon dah tak larat. Bukit dia pulak macam tinggi jer rasa, selalunya aku lalu takde la tinggi macam tu, hahaha. 

Gambar dari facebook Tanjak Pictura

Kat puncak bukit tu ada lagi station balik serbuk warna tu. Kali ni aku pasrah jer, menyerah diri jer, Memandangkan aku ni dalam golongan group yang terakhir, rasanya warna diaorang pon dah habis. So kene sikit jer lah. Lepas tu kawasan menurun bukit plak. Lega sikit rasanya. Laju sikit larian aku. Dekat API ade lagi satu station baling warna. Kat sini aku kene paling teruk. Sampai 3-4 orang dok baling aku. Warna sampai naik atas kepala. Jilake sungguh mereka.

Akhirnya sampai juga aku di garisan penamat. Catatan masa tak tau rasanya satu jam lebih. Ape-ape pon, best sangat larian ni. Next time taknak masuk lagi... Hahaha... Dua tiga hari aku sental nak kasi hilang warna tu kat kulit. 

Goodies yang diperolehi - Finisher medal, certificates, vouchers dan banyak free sample 
termasuk sample tuala wanita Kotex (tiada dalam gambar, dah bagi orang)


#SalamSayang

You Might Also Like

0 comments