85th ENTRY


Gambar Hiasan

Perjuangan telah selesai. Zon 6 hanya berjaya menduduki tempat ke-4 daripada tujuh pasukan yang bertanding. Kami berpuas hati dengan pencapaian kami, first time mencuba kami telah berjaya menduduki tempat ke-4. Next year kita akan cuba lagi.

Hari Jumaat lepas team kami turun menentang Zon 1 di peringkat semi-final. Tak tau lah aper yg jadi masa tu, semuanya serba tak menjadi. Team kami dibelasah 8-3. First-half jer, kami dah dibelasah 6-0. Second-half kami try bangkit, walaupun dan jauh ketinggalan, as a result, keputusan full-time, kami ditewaskan dengan 8-3.

Hari Jumaat jugak team kami turun untuk penentuan kedudukan ke-3-ke-4. Perlawanan penentuan tempat ke-3 dan ke-4 ni, kami menentang Zon 5. Rasanya perlawanan ni paling best. First-half kedudukan amat baik. Kami mendahului Zon 5 dengan 4-1. Tapi untuk second-half, banyak kesilapan dilakukan di pihak kami dan Zon 5 berjaya mengalahkan kami dengan jaringan 6-5. Kecewa.... !!! Tapi pasukan kami memang bermain dengan baik dalam perlawanan ni. Ape-ape pon, dikhabarkan, tmpat ke-4 pon ade hadiah, hahaha... tu yang penting.

Pastu, lepas game tamat, salah sorang umpire dari Pusat Sukan tanya aku, 'penah main netball ke sebelum ni?' Aku honestly pon bgtau lah, 'Tak pernah pon, ni lah first time'. Umpire tu tanya lagi, 'tapi u main oklah, stepping takde masalah, except yg last tadi tu, bola laju sgt. Sape coach u?'. Aku pun terus menunjuk pada coach aku,'tuu.... kak baya'. Umpire tu terus cakap lagi,'tapi betullah, u nampak macam penah main. U jabatan mana yer?' Aku jawab jer, 'Klinik Pelajar'. Umpire tu, 'oooo.... ok'. Conversation kami tamat kat situ. Dalam hati aku, 'wah2.. ade can nak maen untuk universiti ni, hahaha....'.

Apa-apa pun, tahniah pada teammate aku semua - Firdaus, Azmi, Syed, Naim, Amin, Tahir, Wan (agaknye lah nama budak tuh), Derus, Zainorin dan sorang lagi yg tak sempat aku nak berkenalan...... Tahun depan kita cuba lagi...

Terima kasih pada coach yang telah mengajar kami from zero to hero, Kak Baya dan Kak Nor.


Love You All,

You Might Also Like

0 comments