743 : Mari Menonton - Poltergeist

Semalam aku berpeluang untuk menonton sebuah lagi filem terbaru di panggung. Sebuah filem seram bertajuk Poltergeist. Filem ini pernah keluar pada tahun 1982. Aku pernah tengok tak tak ingat cerita dia camne. Dah lama sangat.

Poltergeist mengisahkan keluarga Bowen yang telah berpindah ke sebuah rumah di kejiranan baru. Tanpa mereka sedari, kawasan tersebut adalah sebuah kawasan perkuburan yang dikatakan telah dipindahkan oleh pihak developer. Maka terjadi beberapa perkara ganjil kepada anak mereka. Pada suatu malam semasa ketiadaan Encik dan Puan Bowen, anak-anak mereka sekali lagi telah diganggu dengan teruk sehingga anak bongsu mereka Maddy telah dicolek dan dibawa ke alam yang satu lagi.

Dengan bantuan seorang profesor kolej dan seorang pemburu hantu, mereka berusaha untuk membawa kembali Maddy ke pangkuan keluarganya semula. Bagaimanakah kesudahan kisah ini? Saksikan sendiri di pawagam berhampiran anda. Aku taknak la potong stim kalau korang tau endingnya macam mana. Heheheh

Bagi aku filem ni biasa-biasa sahaja. Elemen seram dan suspen yang tidak keterlaluan. Tapi endingnya agak kurang menarik.


#SalamSayang

You Might Also Like

0 comments