670 : Butuh Lebih Sering Liburan? (Episod 3)

Hati ini meronta-ronta untuk pergi bercuti. Penat dah rasa badan asik bekerja mencari duit sahaja. Duit banyak pon takkan nak simpan saje. Baek kite pi enjoy ke jalan yang benar. Penat cari duit pastu simpan pon nak bagi kat saper nanti. Kalau hidup tak lama, orang yang tinggal plak yang dapat untungnya. Huhu ...

Last rasanya pergi bercuti bulan September lepas ke Bandung, Indonesia. Rasanya macam tak puas. Ingin kan lebih lagi percutian. Masa Air Asia buat promosi dulu, tak dan nak booking flight. Pasal tak dapat kaki yang nak join pi jenjalan. InsyaAllah, kalau Air Asia wat promosi lagi, aku dah tau ke mana nak dituju. 

Cambodia, atau kalau orang Malaysia ni suke panggil Kemboja. Ada member tanya, 'ada ape kat Cambodia?' Bagi aku, pasal kita tak tau ada aper la yg aku nak pi tengok ada ape. Kalau dah tau ade aper, baik dok umah jer, kan. Yang menarik minat aku kat Cambodia adalah Angkor Wat, salah satu dari keajaiban dunia. Itu tujuan aku no. 1 nak melawat Cambodia, tempat yang lain-lain tu macam Tasik Tonle Sap, Killing Fields dan sebagainya tu bonus sahaja. Shopping-shopping itu sampingan sahaja, tak shopping pon tak apa. 


Sebelum ni berminat nak ke Saigon, Vietnam, tapi sekarang Vietnam sudah jadi pilihan kedua. Sorry Vietnam, ada rezeki tahun 2015 aku pi Vietnam plak. Cambodia.. wait for me.

#SalamSayang

You Might Also Like

0 comments