669 : WoTonG, 2009 - 2013

Sudah empat tahun lamanya aku bersama WoTonG. Ko telah memberi khidmat yang terbaik buat aku walaupun kadang-kadang aku tidak menjaga dia dengan baik. Banyak kenangan manis bersama WoTonG. Kami telah menjelajah ke setiap negeri di Semenanjung Tanah Melayu ini, kecuali Perlis. InsyaAllah, satu hari nanti kita akan bersama-sama ke sana. Dari Pontian ke Kluang dan Muar, Melaka hingga Paroi, Shah Alam, Rawang dan Sabak Bernam, Teluk Intan dan Lumut ke Taiping dan Kuala Kangsar, Balik Pulau hingga Alor Setar, Gua Musang, Kota Bharu hingga Paka terus ke Kuantan dan Gambang, semuanya telah kita jejaki. 

Selain itu, ada juga terselit pahitnya. Tapi kita hadapi bersama. Ko pernah berlanggar dengan sebuah motor milik seorang peguam anak kepada arwah ustaz yang ajar aku mengaji. Disebabkan itu, sampai sekarang mata ko buta sebelah. Ko pernah pancit dalam perjalanan pulang ke rumah menyebabkan aku terpaksa menapak selama setengah jam untuk meminta bantuan. Ko juga pernah mati disebabkan bateri yang kong di Shell Jalan Ipoh menyebabkan kami terkandas lebih kurang 2 jam. Mencari kedai jual bateri kereta sepanjang Jalan Ipoh, tetapi semuanya tutup disebabkan cuti Hari Kebangsaan. Last-last dapat juga bateri di sebuah kedai di Selayang. 


Walau bagaimanapon, I still love you. Muah ...

#SalamSayang

You Might Also Like

2 comments