523 : Mari Menonton Di Hari Raya

Minggu lepas berpeluang untuk menonton dua filem terbaru di pawagam2 seluruh negara bersama dengan sahabat2 yang sangat aku senangi. Filem pertama yang ditonton adalah filem The Expendables 2 lakonan pelakon2 hebat seperti Stallone, Jet Li, Jason Statham, Bruce Willis, Arnold Susah-nak-eja dan ramai lagi. Sama seperti filem The Expandables sebelum ni, filem ini memang padat dengan adegan aksi, tembak menembak, lawan-lawan dan bunuh-bunuh.

Filem The Expendables 2 ini mengisahkan bagaimana Barney Ross dan ahli kumpulannya telah menerima tugasan untuk mendapatkan satu barang sulit dari sebuah kapal terbang yang telah ditembak jatuh di Albania. Setelah berjaya mendapatkan barang itu, barang itu telah dirampas pula oleh orang jahat yang akhirnya menggunakan barang itu untuk kepentingan peribadinya. Apakah barang tersebut dan berjayakan Barney Ross dan sahabatnya mendapatkan semula barang tersebut? Saksikan aksi2 yang akan dipamerkan oleh kumpulan ini di dalam filem penuh aksi ini.

Bagi aku filem ini memang best, padat dengan adegan aksi dan ganas dan tidak sesuai untuk tontonan kanak2 bawah umur. Tak rugi untuk kalian menyaksikannya. Rating, 4/5 bintang.

Filem kedua pula yang aku berpeluang menyaksikannya semalam adalah filem The Dinosaur Project.

Filem ini mengisahkan bagaimana sekumpulan saintis dari UK telah memulakan ekspedisi ke Congo untuk mencari bukti kewujudan haiwan prasejarah di kawasan itu apabila pihak media telah menggembang-gemburkan berita tersebut. Adventure mereka bermula apabila helikopter yang mereka gunakan telah diserang oleh sekumpulan haiwan yang tidak dikenalpasti sehingga terhempas ke kawasan hutan pedalaman. Dalam usaha mencari jalan keluar, pelbagai perkara aneh telah berlaku kepada kumpulan tersebut dan mereka juga telah berjaya mendapatkan penemuan2 bukti kewujudan haiwan prasejarah di kawasan itu. Apakah yang berlaku selanjutnya kepada kumpulan tersebut? Dapatkan mereka keluar dari kawasan yang asing itu?

OK.. sinopsis dengarnya memang best filem ni, tapi indah khabar dari rupa. Hahaha... Filem ini menggunakan teknik filem melalui handy cam, oleh yang demikian, terlalu banyak pergerakan dalam filem ini sehingga memeningkan kepala aku dan terlalu banyak gambar2 yg tak sepatutnya (contoh : orang berlari kamera tunjuk gambar tanah dan kaki). Alangkah baeknya kalau filem ini menggunakan teknik penggambaran biasa, mesti lebih menarik.

Aku tak tau filem ni macam ini rupenya, kalau tau sure tak pi tonton. Lebih baek tonton Bourne Legacy hehehehe.... Rating aku, 2/5 bintang sahaja.


~Salam Sayang~

You Might Also Like

4 comments

  1. ok lagi. aku ari tu tgk 2 movie skali. first bourne legacy then cite totall recall. dua dua aku tertido. tertido bukan disebabkan cite tu bosan. tertdo sebab mengantukkkkkkkk. rugi ok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah... ko tgk midnight ke aper? smpi bole tertidor dua2 filem tu. memang rugi

      Delete