809 : Percubaan Seterusnya... (Episod 4)

Assalamualaikum pembuka bicara bagi catatan pertama bagi tahun 2016. Semoga kita semua sentiasa berada di bawah lindungan dan kasih Allah swt.

Beberapa hari yang lepas, aku ada membeli sebuah buku di sebuah kedai buku yang popular di Malaya ini. Setelah sekian lamanya tidak membeli dan membaca memandangkan aku ni tidak gemar buku dan membaca, akhirnya pada tanggal tersebut aku dengan relanya telah membeli sebuah buku yang bertajuk 99 Stress Free Daddy karya Encik Azzam Supardi. Walaupun aku ni bukan dari jenis 'daddy', apa yang menarik aku membeli buku ini adalah coretan tuan punya cerita di mukasurat 67. Izinkan aku memetik coretan tersebut di sini;

49 : Teka Teki

Tengah buat kerja penyuntingan, Nisa datang dan berdiri di sebelah. 

Katanya, 'Ayah... Nisa ada teka-teki.' Saya bertanya semula, 'hah?'

Nisa berkata. 'Fish apa tak pandai berenang?' Saya jawab, 'Fish mainan.'

Nisa berkata. 'Salah.' Saya bertanya, 'Abis tu fish apa?'

Nisa jawab yakin, 'Fishang.' Huh!


Aku tergelak kuat dalam kedai buku tu setelah membaca coretan itu. Sib baek takde orang pandang. Hari ini, aku berjaya khatam membaca buku itu. Alhamdulillah.

99 Stress Free Daddy 

Sebelum ini memang aku ada percubaan aku untuk membaca, tapi semuanya gagal untuk dikhatamkan. 

Percubaan pertama : Cinta Tiada Akhirnya... Gagal
Percubaan Kedua : Armageddon 2012. Bencana Akhir Zaman... Gagal
Percubaan Ketiga : Cinta Kau dan Aku... Gagal
Percubaan keempat : 99 Stress Free Daddy... Berjaya, huhu...

OKbye...

You Might Also Like

0 comments