699 : Persiapan Menyambut Hari Lebaran

Hari ni sudah hujung hari Jumaat, esok Sabtu dan lusa Ahad. InsyaAllah umat Islam di Malaysia akan menyambut Hari Raya Aidilfitri pada hari Isnin nanti. Rasa tak sabar nak tunggu hari raya, bukan sebab aku nak raya bagai, tapi aku nak cuti sakan. Permohonan cuti raya aku telah diluluskan untuk hari Rabu sampai Jumaat minggu depan. Campur Cuti Hari Raya dua hari ngan Sabtu Ahad, makanya aku akan bercuti selama sembilan hari.. syok nyer!!. Aku yakin ramai yang mengambil cuti rehat sedemikian rupa.

Tahun ni rasanya persediaan aku untuk menyambut raya amat sempoi sekali. Aku cume beli sehelai baju untuk hari raya yang murah sahaja. Hajat di hati nak cari gak baju t-shirt barang sehelai dua, tapi dua tiga kali round-round dua tiga shopping complex takde sehelai pon yang aku berkenan. Makanya tak beli lah aku, pakai baju-baju lama sahaja nampaknya. 

Ada gak aku order kuih raya, malangnya tengahari tadi aku dimaklumkan yang kuih aku tak dapat disiapkan. Kecewa rasa hati, tiap-tiap tahun order dari orang yang sama, dah bole kira regular customer, tapi tahun ni tak dapat. Makanya, tahun depan aku nak boikot. Cari penjual lain plak. Sib baek juga aku ade order dari seorang yang lain. Dapat la dua jenis. Raya tahun ini nampaknya, takde kuih raya yang canggih-canggih.

Duit raya pon aku takde tukar, nasib la kalau dapat duit yang renyuk.

Meriahnya raya tahun ni. Hehehe...


#SalamSayang

You Might Also Like

2 comments

  1. Replies
    1. hehehe... nak duit raya kene datang umah, makan kuih raya, salam, cium tangan dulu...

      Delete