336 : Dari Kerana Mata - Part II

"Dari kerana mata, yang mempunyai kuasa. Ohh... aku terigoda, aku tirgoda tirkiciwa. Dari kerana mata...."

Orang lain semua dan mula bertugas semula setelah bercuti panjang sempena cuti Tahun Baru Cina yang lepas. Tapi aku sehingga kini masih lagi bercuti. Bukan aku minta cuti, tadi diberi cuti selama 2 hari oleh puan doktor kerana sakit mata.

Hari khamis lepas aku pulang ke kampung aku di Pontian, Johor. Sesampai sahaja di kampung, mata aku menjadi merah. Kemudian bertambah teruk sehingga aku nak tengok ke arah cahaya pon tak boleh. Pedih rasanya hatta nak melihat cahaya lampu pon tak bole. Sehingga kan aku terpaksa tunduk sepanjang perjalanan aku ke masjid untuk solat Jumaat.

Melihatkan keadaan itu, emak telah menyuruh abang menghantar aku ke klinik memandangkan kami akan balik ke KL beberapa hari lagi. Doktor telah membekalkan aku beberapa jenis ubat dan alhamdulillah keadaan telah beransur pulih. Tetapi hingga ke hari ni, merahnya masih kelihatan dan pagi tadi penglihatan menjadi kabur sedikit. InsyaAllah, pulih lah seperti sediakala beberapa hari lagi.

p/s : motif letak gambar perempuan tuh? Saja... untuk cuci2 mata...


~Salam Sayang~

You Might Also Like

11 comments

  1. salam madey : jangan ko plak sakit mata pas ni dah ler

    ReplyDelete
  2. salam bang..

    jaga mata.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum afeezz..

    nasib baik blog hang tak kne block dgn opis aku kerana letak pic cenggitu..kalau tak, kne tgk kat uma la gamaknya hehehhe

    ReplyDelete
  4. wsalam azie : mata dah ok, tp bile bangun pagi, pandangan jadi kabur plak...

    wsalam sahrom : hehehe... gambar tu utk cuci mata jer... harap2 tak kene blok lah..

    ReplyDelete
  5. slm wak...

    ha5..sy engat kn cite ttg ape laa..cun jgk awekz 2..hu3...

    ReplyDelete
  6. wsalam cinta : hehehe... dok search kat google, tulis situ 'sakit mata', keluar plak gambar tuh... tu yg letak kat sini, wat cuci2 mata..

    ReplyDelete
  7. bhy google nie..hu2..feez, join la my blog..http://adioscinta-cintadanairmata.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. bahaya jika disalahgunakan.

    btw.. i dah follow blog u

    ReplyDelete
  9. setakat nie lum kne block lagi tp ada beberapa blog mmg aku tak leh bukak..bukan blog ko la..ape citer syima..bz kot..huhuhh

    ReplyDelete
  10. sahrom : uiks.. apesal tanye aku plak pasal syima? di bz le tu, kan telah bergelar student skrg ni. assignment melambak2... hehehe

    ReplyDelete