... dan aku menulis untuk diri sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sudah lama aku meninggalkan blog aku ini. Perancangan awal dulu, konon-kononnya cuma nak berehat dalam sebulan macam tu, tengok-tengok... tanpa disedari sampai setahun aku berehat, dah macam amik cuti tanpa gaji plak. Blog kawan-kawan pon aku tak singgah dan jengah apatah lagi nak meninggalkan komen. Masih ingat tak lagi kalian kat aku ni.

Banyak perkara boleh ditulis dan diceritakan sepanjang tahun ni, cume aku sekarang ni banyak sangat kekangan masa yang menghalang aku daripada menulis cerita aku. Kepada yang nak tahu, dalam bulan April 2022, beberapa hari sebelum Hari Raya Aidilfitri, aku telah ditukar ke jabatan baru. Bukan aku minta, bukan kerana aku bermasalah, itu cuma eksesais pertukaran biasa katanya yang mana staf bergred N yang telah berkhidmat di satu-satu jabatan selama lebih 7 tahun akan ditukarkan ke jabatan yang baru. Eksesais pertukaran jabatan besar-besaran ini dilakukan sebanyak 4 fasa dari April 2022 hingga Disember 2022 dan aku termasuk dalam fasa yang pertama. 

Empat orang rakan sekerja aku di jabatan lama telah ditukarkan ke lain-lain jabatan untuk fasa pertama ini. Perasaan aku sebenarnya bercampur baur, tak tahu nak gembira ke nak sedih, aku aku terima sahaja pertukaran itu.

Bertugas di jabatan baru ini sangat berbeza. Skop tugas yang diamanahkan nampaknya lebih besar dan mencabar. Pada awalnya, dalam dua bulan pertama, memang aku tak buat apa kerja pon, datang kerja goyang kaki, sampai masa balik. Masa itu sebenarnya aku memang tak tahu apa job scope aku, tiada hitam putih, yang ada cakap-cakap mulut je, buat itu dan buat ini. Masuk bulan ke tiga, selepas fasa kedua pertukaran besar-besaran dilaksanakan, aku mula sibuk mengambil tugas staf-staf yang ditukarkan itu. Masa itulah aku rasa beban tugas yang sebenar. Aku terlalu sibuk sehingga ada satu ketika aku merasa amat tertekan. Apa tidaknya, nak menguruskan orang bukan senang dengan perangai masing-masing. Ditambah pula dengan aktiviti-aktiviti jabatan yang terlalu banyak. Aktiviti dan event terlalu banyak, tapi muka-muka yang sama je yang terpaksa menguruskannya, termasuklah muka aku ni. Apa-apa pun, Alhamdulillah, ada teman-teman sepejabat yang sering membantu.

Sekarang, Alhamdulillah aku sudah boleh menguruskan tugas aku dengan baik, walaupon kadang-kadang stress juga. Kerja apa yang takde stress kan. Kerja sekarang juga jarang-jarang dapat curi masa untuk baca blog kawan-kawan yang lain, apatah lagi nak update blog sendiri.

InsyaAllah, tahun 2023 ni aku akan cuba menulis kembali, dengan cerita-cerita aku. Harap-harap adalah yang sudi membacanya. Hehehe...

  • 16 Comments

Search This Blog

About Me

My photo
afeezz
Cyberjaya, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
'afeezz tu memang cukup indah untuk dicintai tapi cukup susah untuk dimiliki' - anonymous 2010
View my complete profile

Total Pageviews (since July 2008)

Follow Me

  • instagram
  • facebook
  • Twitter

My Followers (Thank You)

Blog Lists

  • Travel My Way
    Blog Bermasalah Di Awal Bulan September
    6 hours ago
  • Monolog Kakmim
    Sarapan Warga Senior
    8 hours ago
  • AMMI
    Segmen: Mencari Bloglist 2026 oleh Ejulz
    9 hours ago
  • Blog Sihatimerahjambu
    Tempe Daun by Tempeten
    10 hours ago
  • BLOG RABIA ADAWIYAH
    Tomyam putih & ayam goreng kfc homemade
    21 hours ago
  • Blog Begins At Forty
    September 5, 2026
    22 hours ago
  • Bola Katok
    Widget Followers Blogger buat hal.
    1 day ago
  • KomenSen
    KANTOI BERSALAH.
    1 day ago
  • AMIE'S LITTLE KITCHEN
    Buah Perah & Sup Ceker
    1 day ago
  • ABAM KIE : Man of The House
    MARA: Peluang Sudah Tersedia, Tinggal Mahu Rebut atau Tidak
    2 days ago
  • Syazni Rahim Blog
    Adam di Arena Oktathlon MSSNS
    3 days ago
  • CikCappuccinoLatte
    Lunch | Nasi Putih & Sambal Udang
    1 week ago
  • PESONA ETUZA
    Syukur Alhamdulillah For Everything.
    2 weeks ago
  • Warisan Petani
    Buah Rambai
    2 weeks ago
  • cikguzim
    Kos join event running 10km, Half dan Full Marathon bukan kaleng2
    4 weeks ago
  • ixa-rism
    Two Hundred
    1 month ago
  • fairus.com
    Pelanduk Putih: Simbol Penubuhan Kerajaan dalam Tradisi Kesusasteraan Melayu
    1 month ago
  • MRS.A my blog my stori
    Sambung Belajar Di Kolej Komuniti Jelebu
    1 month ago
  • Aiman Abdullah
    Cara Mendaftar Sebagai Seller Shopee
    8 months ago
  • 🌷Rasyidasheresimpleblog🌷
    Tutorial remove background! di GOOGLE_ FREE ONLINE_
    8 months ago
  • As Samsudin
    Pelari Misteri vs Turtle Runner
    2 years ago
Show 10 Show All

Blog Archive

  • ►  2026 (16)
    • ►  September (1)
    • ►  August (5)
    • ►  July (2)
    • ►  June (1)
    • ►  May (3)
    • ►  April (3)
    • ►  January (1)
  • ►  2025 (15)
    • ►  July (4)
    • ►  June (3)
    • ►  May (4)
    • ►  April (4)
  • ►  2024 (1)
    • ►  February (1)
  • ►  2023 (2)
    • ►  December (1)
    • ►  February (1)
  • ▼  2022 (3)
    • ▼  December (1)
      • 1021 : Hampir Setahun Sudah Berlalu
    • ►  June (1)
    • ►  January (1)
  • ►  2021 (77)
    • ►  December (7)
    • ►  November (8)
    • ►  October (7)
    • ►  September (8)
    • ►  August (6)
    • ►  July (7)
    • ►  June (5)
    • ►  May (8)
    • ►  April (6)
    • ►  March (6)
    • ►  February (5)
    • ►  January (4)
  • ►  2020 (40)
    • ►  December (5)
    • ►  November (3)
    • ►  October (5)
    • ►  September (4)
    • ►  August (3)
    • ►  July (3)
    • ►  June (1)
    • ►  May (4)
    • ►  April (4)
    • ►  March (3)
    • ►  February (3)
    • ►  January (2)
  • ►  2019 (36)
    • ►  December (3)
    • ►  November (3)
    • ►  October (4)
    • ►  September (2)
    • ►  August (2)
    • ►  July (1)
    • ►  June (4)
    • ►  May (4)
    • ►  April (2)
    • ►  March (4)
    • ►  February (3)
    • ►  January (4)
  • ►  2018 (28)
    • ►  December (4)
    • ►  November (3)
    • ►  October (1)
    • ►  September (5)
    • ►  August (3)
    • ►  July (3)
    • ►  June (2)
    • ►  May (3)
    • ►  April (1)
    • ►  March (1)
    • ►  February (1)
    • ►  January (1)
  • ►  2017 (29)
    • ►  December (1)
    • ►  November (3)
    • ►  October (1)
    • ►  September (2)
    • ►  August (2)
    • ►  July (2)
    • ►  June (2)
    • ►  May (2)
    • ►  April (5)
    • ►  March (4)
    • ►  February (4)
    • ►  January (1)
  • ►  2016 (37)
    • ►  December (2)
    • ►  November (3)
    • ►  October (2)
    • ►  September (1)
    • ►  August (4)
    • ►  July (3)
    • ►  June (3)
    • ►  May (2)
    • ►  April (5)
    • ►  March (5)
    • ►  February (4)
    • ►  January (3)
  • ►  2015 (50)
    • ►  December (6)
    • ►  November (5)
    • ►  October (3)
    • ►  September (6)
    • ►  August (4)
    • ►  July (4)
    • ►  June (4)
    • ►  May (3)
    • ►  April (4)
    • ►  March (2)
    • ►  February (6)
    • ►  January (3)
  • ►  2014 (50)
    • ►  December (3)
    • ►  November (4)
    • ►  October (6)
    • ►  September (5)
    • ►  August (3)
    • ►  July (4)
    • ►  June (6)
    • ►  May (4)
    • ►  April (1)
    • ►  March (4)
    • ►  February (5)
    • ►  January (5)
  • ►  2013 (106)
    • ►  December (6)
    • ►  November (7)
    • ►  October (6)
    • ►  September (10)
    • ►  August (8)
    • ►  July (10)
    • ►  June (9)
    • ►  May (10)
    • ►  April (10)
    • ►  March (10)
    • ►  February (10)
    • ►  January (10)
  • ►  2012 (117)
    • ►  December (12)
    • ►  November (10)
    • ►  October (10)
    • ►  September (9)
    • ►  August (9)
    • ►  July (11)
    • ►  June (8)
    • ►  May (9)
    • ►  April (10)
    • ►  March (10)
    • ►  February (9)
    • ►  January (10)
  • ►  2011 (124)
    • ►  December (13)
    • ►  November (10)
    • ►  October (8)
    • ►  September (9)
    • ►  August (12)
    • ►  July (10)
    • ►  June (11)
    • ►  May (12)
    • ►  April (10)
    • ►  March (12)
    • ►  February (7)
    • ►  January (10)
  • ►  2010 (132)
    • ►  December (11)
    • ►  November (12)
    • ►  October (10)
    • ►  September (11)
    • ►  August (13)
    • ►  July (14)
    • ►  June (8)
    • ►  May (9)
    • ►  April (15)
    • ►  March (9)
    • ►  February (11)
    • ►  January (9)
  • ►  2009 (146)
    • ►  December (9)
    • ►  November (12)
    • ►  October (10)
    • ►  September (14)
    • ►  August (18)
    • ►  July (19)
    • ►  June (16)
    • ►  May (9)
    • ►  April (13)
    • ►  March (7)
    • ►  February (13)
    • ►  January (6)
  • ►  2008 (45)
    • ►  December (2)
    • ►  November (7)
    • ►  October (7)
    • ►  September (12)
    • ►  August (9)
    • ►  July (8)

My Travel Story - To Infinity and Beyond

  • 2008 : United Kingdom (1)
  • 2011 : Indonesia - Medan (8)
  • 2013 : Indonesia - Bandung (6)
  • 2014 : Singapura (2)
  • 2015 : Kemboja - Siem Reap (6)
  • 2016 : Thailand - Krabi (5)
  • 2017 : Jepun - Tokyo (10)
  • 2019 : Korea Selatan - Seoul (10)
  • 2022 : Thailand - Krabi (4)
  • 2025 : Armenia - Lori Region (3)
  • 2025 : Georgia - Tbilisi (9)

My Travel Story - Malaysia

  • 2009 : Pulau Pinang (1)
  • 2011 : Kedah - Pulau Langkawi (4)
  • 2011 : Sabah - Kota Kinabalu (6)
  • 2012 : Road Trip 1.0 (3)
  • 2012 : Sarawak - Kuching (6)
  • 2013 : Road Trip 2.0 (3)
  • 2014 : Pulau Pinang (2)
  • 2015 : Kedah - Pulau Langkawi (4)
  • 2018 : Pahang - Cherating (3)
  • 2020 : Pahang - Cameron Highlands (2)
  • 2020 : Perak - Pulau Pangkor (3)
  • 2023 : Kedah - Pulau Langkawi (2)

Top 5 Weekly Popular Posts

  • 1053 : Catatan Perjalanan - Tbilisi, Georgia (Episod 8) : The Chronicle of Georgia dan Mtskheta the Old Capital
     ... Episod sebelumnya ( Episod Akhir ) First of all, sebelum aku sambung cerita aku, aku ingin mengucapkan ucapan,  S elamat Menyambut Hari...
  • 1054 : Rezeki Jangan Ditolak, Musuh Jangan Dicari
      Assalamualaikum Bila bekerja di sektor awam ni, aktiviti makan free ni memang tidak dapat dipisahkan. Pejabat lain tak tahu lah, tapi di p...
  • Posting No. 190 : AlKisah Seorang Boss Yang Bongok
    Hari isnin lepas aku cuti. Sekadar cuti rehat, takde ke mana pon. Walaupun aku sedang bercuti, aku masih tahu ape yang berlaku kat opis. Aku...
  • 219 : Mari Berhibur
    Kali ini saya akan menghiburkan pengunjung blog saya ini dengan sebuah lagu berbahasa Korea berjudul Because I'm A Girl nyanyian Kiss. L...
  • Posting No. 191 : Entry Terakhir Tahun 2009
    Semalam aku pergi menonton wayang cerita Avatar. Ntah macam mana ntah aku bole tau ade cerita ni kat panggung pon aku tak sure. Tak pernah p...

Labels

  • Hanya Nak Cerita (302)
  • Jalan-Jalan (145)
  • Makan-Makan (91)
  • Cuti - Cuti Malaysia (83)
  • Ucapan Dari Hati (80)
  • Hiburan (79)
  • Saje Nak Tayang (73)
  • Cuti - Cuti Luar Negara (50)
  • Gambar (46)
  • Masak Sendiri Makan Sendiri (36)
  • Sukan (30)
  • Kerja (26)
  • Luahan Perasaan (24)
  • Kerinduan (21)
  • Takde Idea Nak Menulis (18)
  • Wordless Wednesday (12)
  • Famili (10)
  • Pengetahuan Bersama (8)
  • Throwback Thursday (5)
  • GiveAway (3)
  • Orang Berbudi Kita Berbahasa (2)

Mereka Yang Rajin Memberi Komen

instagram

Template Created By : ThemeXpose . All Rights Reserved.

Back to top