359 : Mari Menonton

Kali ini aku berpeluang pula menonton filem Red Riding Hood di pawagam. Zaman kecik2 dulu, pernah juga mendengar sebuah cerita yang bertajuk The Little Red Riding Hood, yang mengisahkan seorang kanak2 yang memakai hud merah berjalan di dalam hutan ke rumah neneknya yang sedang sakit. Kemudian datang seekor serigala, membunuh nenek kanak2 tersebut dan aku tak tahu pengakhiran cerita ni. Mungkinkan filem ini diadaptasi dari cerita tersebut? Aku pon tak tau..

Filem ini mengisahkan sebuah kampung di pinggir hutan bernama Deggarhorn telah memberikan korban haiwan kepada werewolf setiap kali bulan mengambang. Tetapi pada suatu hari, werewolf itu telah membunuh seorang penduduk di kampung tersebut tanpa sebab. Penduduk telah meminta bantuan Father Solomon untuk menangkap dan membunuh werewolf berkenaan. Apakah peranan Valerie sebagai gadis berhud merah di dalam filem ini? Dan bagaimanakan werewolf itu dapat ditumpaskan?

Bagi aku cerita ni biasa sahaja. Ade elemen2 cinta dan aksi. Saksikan di pawagam2 berhampiran anda. Aku beri 3.5/5 bintang kepada filem ini.


~Salam Sayang~

You Might Also Like

5 comments

  1. Assalamualaikum Afeezz

    tenguk berdua kerrr

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. bila nak bawa az nonton pulak? hehhe

    ReplyDelete
  3. waalaikumsalam atuk rozali : tengok berdua la.... heheheh

    waalaikumsalam AZ : hehehe... jom

    ReplyDelete
  4. salam abe :

    haha..lama tak komen2 di umah anda...

    erm..best ke? aku takde kesempatan utk pergi tgk wayang sekarang..

    ReplyDelete
  5. waalaikumsalam dek madey : bizi sgt ko ni dek... bawak2 la berehat...

    ReplyDelete