09 December 2011

439 : Catatan Perjalanan, Medan - Tanah Seberang (Gambar-Gambar)

Di sini saya persembahkan kepada semua beberapa daripada sejumlah 400++ gambar kenangan yang dirakamkan di Tanah Seberang.

Selamat Datang Ke Republik Indonesia

(1) Penerbangan tambang murah.. tempat duduk pon dah rosak
(2) Takde keje dalam flight...

(1) Polonia Internasional Airport, Medan
(2) Sila gunakan fasilitas kamar kecil ini dengan benar

Makan malam di Lubuk Idai

(1) Masjid Raya waktu malam
(2)Panorama malam di Kota Medan

Pagi di Kota Medan

Lawatan ke Istana Maimon


Aktiviti penduduk tempatan, dalam perjalanan ke Berastagi

Pekan Berastagi

Permandangan sepanjang perjalanan ke Danau Toba

Permandangan Danau Toba dari Tongging

Permandangan Danau Toba dan air terjun Sipiso-Piso


Permandangan Danau Toba dari dalam bot

Perkampungan kaum Batak di Pulau Samosir

Senja di Danau Toba

Dalam perjalanan pulang ke Medan

Permandangan Kota Medan

Butuh Lebih sering Liburan???


~Salam Sayang~

9 comments:

  1. assalamualaikum afeezz...

    butuh dan liburan tue apa maksudnya?????

    ReplyDelete
  2. Salam dekk afezz

    Maksud ayat tu

    Peruntukanlah selalu masa untuk bercuti...

    heheh teka jer...

    ReplyDelete
  3. waalaikumsalam sahrom dan kak shami : menurut ibuk sinomosa, butuh lebih sering liburan? itu artinya... memerlukan lebih banyak percutian?

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Afeezz

    macam pernah dengar nama ibuk sinomosa...

    Wassalam

    ReplyDelete
  5. waalaikumsalam atuk : waduhh... masakan atuk tidak kenalin, dia lah pelakon sinetron yang keren dari indonesia... hehehe

    ReplyDelete
  6. Salam anakanda

    Klu kat tpt mama bu...tu mencarut sikit..

    Gambar Danau Toba tu cantik sgt. Mama minta izin copi gambar tu (dr tongging)hehe tapi dh ambek dah..

    Pengembaraan ke UK tu ada di tulis diblog? Masa tu mama tak kenal lagi...

    ReplyDelete
  7. waalaikumsalam mama ju : hehehe.. aper yg kite paham kat sini mencarut kan, tp kat saner laen maksudnye...

    owh.. mama suke yer gambar tu.. amik lah.. sy pon suke. permandangan kat situ mmg cantik...

    pengembaraan kat UK tu tgk lah camner nnt. masa tu tak berblog lagi. nnt saya selitkan lag gambar2 menarik

    ReplyDelete
  8. salam afeez

    bukan kat tempat mamaju jer, hehhe kalau kat malaya ni memang lucah tu. memang nak kena penampar

    dalam bahasa melayu mengikut kamus dzairoy ms 25 para 10 bermaksud

    perlukan percutian lagi?

    (yang tersirat ialah hubungi air asia untuk percutian anda- semua orang boleh terbang sekarang)

    ReplyDelete
  9. waalaikumsalam AZ : hahaha.. makanya kalau org indon stg sini, berhati2 sikit kalau bercakap ngan AZ.. silap2 bole kene penampar... hahaha

    (tgh merancang untuk liburan seterusnya... heheh)

    ReplyDelete