403 : Shopping-Shopping Raya

Semalam turn aku plak pi bershopping utk raya. Asik2 dok tengok orang laen pi bershopping, jeles gak rasanya hati. Takkan nak melepaskan peluang jualan murah hari raya ni. Bonus kan dah dapat, aper lagi, kite gunakan duit itu ke arah kebaikan, kebaikan untuk diri sendiri.

Semalam hanya ke Mid Valley sahaja, tak sanggup rasanya nak mengharung lautan manusia di Jalan TAR dan Sogo. Rasanya lebih mudah mengharungi lautan bara daripada lautan manusia dia sana. Mid Valley pon bukannya tak bole dapat barang macam kat Jalan TAR dan Sogo. Jusco ade, Metro pon ade, Carefour, Kamdar, Isetan, Robinson hanya menyebut beberapa nama gedung2 terkenal di Mid Valley. Ape2 pon kan, aku akui, Jalan TAR dan Sogo adalah the best kalau nak shopping kan...

Tak banyak pon aku bershopping, tak habis pon bonus yang dpt hari tuh. Sekadar membeli dua helai baju, sehelai seluar dan lampu lip-lap jer. Baju melayu tak beli pasal recycle je lah yang lepas2. Pilih jer yang maner nak pakai untuk tahun ni. Hitam, coklat cair, pepel, hijau pucuk pisang, biru laut, kuning air, hijau ade garis2. Sampin songket pon ade dua. Dua2 matching dengan semua baju melayu yang ade. Pilih je lah yang maner berkenan. Hehehe...


Barang2 yang dishopping semalam -
2 helai baju, sehelai seluar dan lampu lip-lap



~Salam Sayang~

You Might Also Like

21 comments

  1. SALAM,
    BAGUSLAH DUIT TU MASIH BERBAKI. SELAMAT BERPUASA.

    ReplyDelete
  2. selamat petang AZ : cantik kan.. berkenan ker? kalau berkenan dapatkan di kompleks membeli-belah berhampiran anda. brand : Padini. harga lepas diskaun : lebih kurang rm60

    ReplyDelete
  3. waalaikumsalam encik luahfikiran : alhamdulillah, berbelanja mengikut keperluan, bukan mengikut perasaan

    ReplyDelete
  4. salam abg hafiz

    duit bonus masih berbaki ye?? boleh le bagi azie duit raya.. hehee

    ReplyDelete
  5. waalaikumsalam azie : kalau nak duit raya kene salam ngan cium tangan dulu yer... hehehe

    ReplyDelete
  6. Salam dekk afezz

    Shopping baju raya dan baju kerja sekali tu heheheh cantik..sesuai ngan mu dek

    tapi tang lampu lip lap tu....hihii kat maner nak pasang tuh...adik2 lah kan....suka ati ko lahh....mercun dah ada , lampu lip lap dah ada...kuih raya dah ada orait dah tu....cuma suri dihati lum lagi ....kan akak tunggu ko cari sampai dapat...hihihih

    ReplyDelete
  7. xsukerr kaler baju ko.. mcm taste org tua.. hahaha... lol

    ReplyDelete
  8. kenapa setiap kali hari raya nk kena beli baju baru ek? dapat pahala katanya.. tah.. aku rasa dah bertahun2 time raya tak penah aku beli baju baru. baju melayu pun beli time kalu ada function yang nk kena g.

    sebab ape aku tak suka beli time skrg ni.

    1-org berlambak, macam semut, macam tak penah tgk baju,kain,etc2..

    2- baju2 yang dijual masa time ni mmg le sale segalanya.. tanpa korang xsedar. baju2 tu baju recycle yang jualannya tak abis.. maknanya baju2 tu baju2 lama, mungkin lebih dari 6 bulan dari tarikh keluarannya...

    3- sakit pale tgk parent2 bawak anak kecik2.. bukannya marah. but xselesa ler.. tgk dak dak kecik tu pun xselesa.. huh!...

    sekian bebelan aku... lol

    ReplyDelete
  9. waalaikumsalam kak shami : bab suri di hati tu no komen.odoh pertemuan di tangan tuhan. insyaAllah telah ditulis siapa yang bakal menjadi teman sehidup semati, cume belum masanya masih dinanti...

    ReplyDelete
  10. selamat malam abe ed : wei... ko igt aku muda lagi ker? sudah mau masuk 40 ma...

    hehehe.. aku ade duit berlebih aku beli lah. lagipon mmg dah lama tak beli baju baru. time macam ni lah berbelanja baru best. aku pon tak suke org ramai2 tu pasal lah tak pi jalan TAR dan Sogo dan kawasan2 yang sewaktu dengannya.

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum afeezz..

    pattern t shirt sekarang semua byk jalur2 kan..agaknya dan trend kot hehehheee

    ReplyDelete
  12. waalaikumsalam sahrom : ye lah kot. aku pon banyak t-shirt patern jalur2 macam tu gak...

    ReplyDelete
  13. selamat pagi en afeezz,

    salam ramadhan ke23,
    wah cpt masa berlalu..
    rasanya mcm baru lg bc entry awak psl raya dulu tuh..

    chantek warna kemeja..
    sy pun x suker bsesak2 tuh huhu rimas..
    duit bonus blebih2? nnti sy bg no akaun & tlg transfer baki itu ok muahaha..

    setiap kali raya, sy suka adakan bj kurung raya..bkn skdr utk raya tp bleh bw pi keje sekali..alah membeli menang memakai..

    p/s: uish tpjg plak komen, haha ilham mcurah2 slps sahur gaknya..daa!

    ReplyDelete
  14. selamat pagi cik miss sinomosa : opss.. dah hari ke-23 ker? tak terasa ramadhan berlalu, mungkin tahap keimanan tinggi kot thn ni, tu yg tak perasan dah nak raya pon kite.. hikhikhik...

    baju kurung ok lah bole wat pegi keje, kalau baju melayu maner sesuai nak bawak ke pejabat. tu yang baju melayu saya banyak sgt dah kat umah tuh, bole bukak butik dah, bole la katekan, menang membeli alah memakai.. hahaha

    owh... nak duit ker? bak mai no. akaun, sy transfer seposen bole?

    ReplyDelete
  15. salam anakanda

    Sapa2 pun suka belibelah nak raya ni, dpt dpt mood raya. cantik baju tu..
    Didoakan yg terbaik buat anakanda, ni duk tunggu sapalah yg telah tertulis utk sehidup semati bersama tu.

    ReplyDelete
  16. waalaikumsalam mama ju : kalau berduit best la shopping, kalau bengkrup nak shopping pon tak de selera.

    sapa?? hanya Allah yang tahu...

    ReplyDelete
  17. utk pengetahuan awam. kemeja jalur2 adalah pada tahun 2006-2008. aiyak.. jangan jadi mangsa fesyen. renung2kan sambil rajin baca majalah fesyen lelaki. jgn rasa diri itu ilang machonya utk tidak selak2 majalah fesyen

    ReplyDelete
  18. selamat pagi encek ed : ayo! pasal aku bukan mangsa fesyen (setahu aku mangsa fesyen ni org yg sgt mengikuti perkembangan fesyen) le aku tak kemaruk sgt nak ikuti perkembangan fesyen. aku ni jenis belasah jer. maner yg aku rasa berkenan aku pakai. tak payah le nak susahkan kepala dah hotak memikirkan fesyen tu koleksi musim bunga 2 thn lepas ke bukan..

    ReplyDelete
  19. abe mangsa fesyen itu ada lah org yang mencemari fesyen.. lol... lex la.. jgn nanges.. .saje nk jalan2 cari pasal kat blog org.. wakkaka

    ReplyDelete
  20. selamat petang encek ed : owh... itu macam ka? baru tau. takpe2 nnt aku consult ko dulu sebelum beli2 baju ni eks... jom bubba?

    ReplyDelete