397 : Di Suatu Pagi Yang Sepi Dan Dingin

Assalamualaikum kepada semua peminat blog ini (ade peminat ker). Semoga kalian semua terus berpuasa tanpa mengantoikan diri atau berniat untuk mengantoikan diri. Semoga kite semua dilimpahi dengan semua rahmat yang dikurniakanNya sepanjang bulan mulia ini.

Sepanjang empat hari kite di bulan Ramadhan ini, aku sampai sangat awal ke pejabat, sebelum pukul 7.00 pagi aku dah tercegat di dalam pejabat walaupon waktu berkerja di bulan Ramadhan bermula pada pukul 8.00 pagi. Seperti biasa aku akan membuka pintu, on lampu, on air-con dan membuka kunci palang tempat meletak kenderaan. Kalau dalam bulan tak puasa, jangan harap aku nak buat bende ni semua, hahaha...

Pagi ini aku clock-in pada pukul 6.58 pagi. Aku staf pertama yang sampai ke opis pagi ni. Suasana pagi ni gelap dan suram jer, maklumlah, pagi2 dah macam nak hujan. Macam biasa, aku onkan segalanya kemudian aku ke tandas. Aku perhatikan, tandas kelihatan basah macam baru lepas dicuci. Aku tengok lantai pon basah dan macam baru lepas dimop. Aku pelik.. takkan kakak cleaner tu dah cuci toilet pagi2 macam ni, dia pon tak mai keje lagi. Masuk air hujan kot.. Eh, tak juga, tingkap tertutup. Ermmm... Ahh... biarlah...

Takde ape plak yang meremangkan bulu tengkok aku dengan kejadian ini. Walaupon pernah gak lah beberapa kes paranormal activity pernah terjadi kat sini. Bulan pose maner ade hantu, semuanya kene rantai kan....


~Salam Sayang~

You Might Also Like

15 comments

  1. cepatnya dah smpai opis..klu kzue ni tgh antar anak ke sek.

    perkara2 mcm ni buat kita trtanya2 kan sbb mlm tadi kzue ada kejadian yg anih gak...bila mana laptop dah suis off tiba2 dia trbukak semula...tu yg brfikir sendiri.

    ReplyDelete
  2. : biarlah cepat, jalan tak jem, kalau lewat sure nnt jem giler.

    akak terrestart kot laptop tuh??

    ReplyDelete
  3. ooohh itu kisahnya..ingatkan nak cite sesampai awal kat opis pastu sambung titun hehe

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum afeezz..

    hantu mmg dah kne rantai tp dia dh tinggalkan wasiat kat waris warisnya utk meneruskan kerja hehehhehee

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Afeezz

    mak oiii...awalnya
    saya tengah ampai kain lagi...he he

    SELAMAT BERPUASA

    Wassalam

    ReplyDelete
  6. Aslkm anakanda

    Baguslah pagi2 dah sampai...
    Suspennya cerita tu...ada smabungan ke?

    ReplyDelete
  7. selamat petang cik miss sinomosa : sampai awal mmg mengantuk, tp bile dah maen games, terus lupe nak tido... hehehe

    waalaikumsalam sahrom : uish... waris2 depa tak kene rantai sekali ker? tp aku ade dgr gak, yg general2 hantu jer yg kene rantai, yg pangkat2 kecik tu tak kene. betul ke sahrom???

    ReplyDelete
  8. waalaikumsalam abe rozali : kalau lewat jalan jem giler nnt, tu yg malas nak berjem3 tuh

    waalaikumsalam mama ju : mmg best mama, jalan clear jer, 1/2 jam dah sampai. cerita dah habis dah, takde sambungannya. tp kiteorg ade suspek.... hehehe

    ReplyDelete
  9. salam afeez,

    agak-agak siapalah pemalang tu.

    ReplyDelete
  10. waalaikumsalam AZ : suspek kejadian ni dijangka seorang staf kat sini gak. tapi tak payah la nak kecoh2 bukan ade bende yg hilang pon. yang kelakarnya, sy pon tersenarai sbg suspek pada awalnya... hahhha

    ReplyDelete
  11. Salam dek afezz

    awainya sampai...kalu waktu camtu adik mimi duk dalam rumah lagi..sebab van sekolan datang jam 7.05 pagi heheheh

    ReplyDelete
  12. waalaikumsalam kak shami : semalam keluar lewat sket, kol 6.30 pg, jalan dah jem dr selayang sampai KL, sabor je lah....

    ReplyDelete
  13. ade org buat projek dalam tandas kot malam itu... jeng jeng jeng

    ReplyDelete
  14. eh lupa.. datang pagi2 jgn lupe on E&A ya

    ReplyDelete
  15. selamat pagi mr. dunhill guy : hahaha... bole jadik gak tuh, pas tu terus mandi wajib kat situ.. hehehe.

    aku kalau kat opis 8 jam on A&E... hehehe

    ReplyDelete