577 : Mari Menonton - Hansel And Gretel : Witch Hunters


Semalam aku dengan seorang sahabat telah berpeluang untuk menonton sebuah filem terbaru di pawagan yang berjodol, Hansel and Gretel : Witch Hunters.

Masa kite kecik2 dulu, Hansel and Gretel ni merupakan satu kisah kanak2 barat yang menceritakan bagaimana dua orang adik beradik telah dicolek oleh seorang witch yg jahat dan telah mengurung mereka di dalam sebuah rumah yang diperbuat daripada gula2. Kanak2 ini pula telah berjaya melarikan diri dan pulang ke rumah mereka. Lupa dah cerita seterusnya macam mana. Tapi lebih kurang macam tu lah ceritanya.

Hansel and Gretel : Witch Hunters pula mengisahkan bagaimana, kanak2 dalam cerita Hansel and Gretel versi kanak2 itu telah dewasa dan menjadi pemburu witch yang jahat atau dikenali sebagai Grand Black Witch. Grand Black Witch ini telah mencolek kanak2 untuk dijadikan korban semasa The Blood Moon supaya semua Black Witch yang jahat mendapat sihir kebal daripada api. Semasa dalam pemburuan ini juga Hansel dan Gretel telah menemui sejarah hidup mereka dan juga siapa ibu mereka yang sebenarnya. Bagaimanakan Hansel dan Gretel dapat mengalahkan Grand Black Witch yang lebih kuat daripada mereka. Apakah kisah mereka seterusnya. Saksikanlah di pawagam2 berhampiran anda.

Bagi aku, aku seronok menonton filem ini. Filem ini pada dengan adegan aksi dari awal hinggalah ke akhir. Diselitkan juga adegan2 komedi yang membuatkan filem ini tidak membosankan. Rating filem ini dari aku, 4/5 bintang. 


~Salam Sayang~

You Might Also Like

6 comments

  1. salam
    Dari mama kecik sampai zaman anak2 , cerita ini masih diingati lagi.
    Hebatnya cerita penglipurlara barat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.... kan, hebat betul mereka...

      Delete
  2. SALAM APIZ..

    1st time tertgk iklan movie Hansel and Gretel ni cam terpikir penah dengar jerk tajuk ni.. bila piz cite time kecik dulu mmg dah ada cite ni mungkin penah kot tertau cite ni time kecik2.. Hee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam manjer

      ni mmg cerita budak2.. tapi telah diadaptasikan menjadi cerita orang dewasa. best gak cite ni

      Delete
  3. Assalamualaikum Afeezz

    nak tenguk cerita masa mereka kecik2 dulu, baru boleh menonton yg inin...he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam atuk

      betul tu, kene tgk dulu cerita diaorg masa kecik2 baru paham cerita diaorg bila dewasa ni. klu tak tahu jalan cerita yg dulu tu susah sket nak paham

      Delete