22 November 2011

432 : Dari Kerana Mata - Part III

"Dari kerana mata, yang mempunyai kuasa. Ohh... aku tirgoda, aku tirgoda, tirkiciwa..."

Kering sudah air mata, sakit mata pula menjelma. Kerana mungkin terlalu banyak air mata yang ditangisi menyebabkan mata menjadi kering dan kemerahan. Tapi aku pasrah, air mata yang ditangisi adalah untuk sesuatu yang amat bernilai.... persahabatan...

Tapi rasanya itu bukan penyebab sebenar. Mak cakap, berjangkit dari dia, pasal dua tiga hari lepas dia macam kene sakit mata gak. Doktor plak kata konjunktivitis. Diberinya ubat titis mata, vitamin C, vitamin B com, panadol dan MC 2 hari. InsyaAllah, esok lusa elok lah tuh....


~Salam Sayang~

7 comments:

  1. salam


    sakit mata mesti dpt MC kan,,sebab dia jenis berjangkit,,semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  2. sedih tgk ko apeezz...semoga ko trus tabah hadapi sangat2 sebegini ya :-)

    ReplyDelete
  3. waalaikumsalam CM : kalau sakit mate mesti dapat 2 hari MC. kalau tak ok gak, doktor selalunya akan bg lagi 2 hari...

    assalamualaikum sahrom : sakit mata ni sikit jer sahrom, doktor dah bg ubat pon. pagi ni aku tgk dah kurang sikit merahnya. insyaAllah... ok lah tu tsk lama lagi

    ReplyDelete
  4. Salam dekk afezz

    Sakit mata, memang sakit, tunduk solat pun rasa cam nak terkeluar biji mata...sakit...kan...

    makan ubat, rehat, cuti sampai dah baik...ok...

    ReplyDelete
  5. waalaikumsalam kak shami : hehehe saya takde le sampai macam tu sekali, tp tak leh kene cahaya yang kuat, mesti rasa sakit. Alhamdulillah... sekarang dah ok..

    (dlm pd MC tu, sempat gak ke Bangi tadi... hehehe)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Afeezz

    moga cepat sembuh

    Wassalam

    ReplyDelete
  7. waalaikumsalam atuk : dah agak sembuh dah ni.. alhamdulillah..

    ReplyDelete