17 December 2013

668 : Sepetang Di Ulu Yam

Empangan Batu sangat popular di Selayang. Walaupon aku ni dah sangat lama dok Selayang, tapi baru beberapa kali aku menjejakkan kaki di sini. Kalau aku kaki pancing, mesti tempat ni akan menjadi lokasi febret aku. 

Sabtu lepas aku bersama keluarga seorang sahabat telah singgah di sini. Sekadar melihat keindahan tasik yang ditakung oleh Empangan Batu. Damai suasa di sana ditambah pula cuaca yang lepas hujan. Rasa syahdu la plak. Hehehe ... 

Mungkin tak lama lagi, keindahan tasik ini akan sedikit tercemar. Orang ramai akan hanya boleh menikmati permandangan indahnya dari jauh sahaja. Pihak bertanggungjawab dalam proses pembinaan pagar di sekeliling tasik ini. Tak tahu apa tujuannya. 



#SalamSayang

10 comments:

  1. Memang cantik tempat ni..tapi lama-lama tengok..seramm pun ada!

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Afeezz

    ya la... sebulan lepas saya pernah lalu di sana..tengok pagar sedang didirikan..apa la agak tujuannya
    mungkin untuk keselamatan kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam atuk

      itu la pasal, lepas ni cacat sikit la permandangan kat sana sebab semuanya dah berpagar. Takkan dah jadi tanah persendirian kot? ermmm....

      Delete
  3. Tak pernah sampai ke sini, harap ada peluang

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah.. kalau kaki pancing jangan lepaskan peluang

      Delete
  4. saya kecewa tentang pagar tu ,bukan saja saya malah binatang dalam hutan tu pun tak dapat nak minum air dari bumi ALLAH kat situ .jadi tak heranlah kalau ALLAH keringkan empangan ,baru kita tahu macamana makhluk lain nak cari air, ALLAH lihat semua tu , Dahlah kampung binatang tu di cerobohi kini ada air disekat pula untuk binatang tu , apa manusia tak sedar kita ni sementara je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga kita mendapat pengajaran dari perkara ini...

      Delete
  5. duit buat pagar lebih baik cantikan kawasan tu ,rasanya ada keuntungan ni, kata suruh eratkan talian keluarga bila tempat orang bawa keluarga bersantai dia pagar pulak ,cakap tak serupa bikin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cadangan anda yang ini saya amat setuju. sepatut nya kawasan ini dijadikan kawasan rekreasi untuk seisi keluarga

      Delete