03 December 2012

554 : Durian Kelantan

Sabtu lepas ada menerima undangan ke jamuan makan durian yang diadakah oleh sahabat aku di Taman Bukit Jalil. Dengar khabarnya, durian tu dibawa segar dari ladang di Pasir Puteh, Kelantan. Selain daripada durian, ada juga rambutan, manggis, dokong dan buah salak. Disamping itu ada juga tuan rumah menyediakan bihun goreng, karipap dan kuih muih, minuman dan pulut untuk dimakan bersama durian. Semacam pesta sudah di sana. Apa2 pon terima kasih kepada tuan rumah kerana menjemput saya dan sahabat2 yang lain. Terima kasih... Muah...

  Inilah durian2 yang dibawa segar dari ladang. 

 Abah dan Cik Siti Fatimah sedang berbincang2 nak makan buah aper dulu..

 Sebahagian ahli keluarga sahabat yang hadir

 Gazebo ini telah dikonker oleh kami hari itu... 

 Cik Siti Fatimah sedang menunjukkan kebolehannya membuka durian (handbag tak tinggal tuh) 

Nyam3....


~Salam Sayang~

8 comments:

  1. Assalamualaikum Afeezz

    apa tak ajak saya .....he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam atuk

      saya pon orang lain yang ajak... heheheh

      Delete
  2. salam piz.. wah, bestnyer berkelah sambil makan buah.. apiz makan brape bijik durian?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam manjer

      sy ni tak kuat makan durian.. campur tolak dalam sebijik je kot...

      Delete
    2. orang lalu lalang tak singgah ke piz? Hee..

      Delete
    3. ade gak yg tuan rumah jemput.. ade satu family cina tu siap amik 2-3 bijik. pekerja2 taman pon dapat rezeki gak...

      Delete
  3. Salam anakanda,
    Wah memang macam pestalah. Habis tak durian tu, banyak betul!
    Ada nampak org main basikal kat situ tak?

    ReplyDelete
  4. waalaikumsalam mama

    hehehe... tak habis pon, yg tak habis tu diaorg tapau bawak balik. mmg seronok sgt, makan free lah katakan... hehehhe

    ermmm... tak nampak plak org naek basikal kat situ. mungkin masa tu tengahari kot...

    ReplyDelete