29 August 2010

278 : Movie Time



Masa untuk menontong wayang lagi. Kali ni kita saksikan cerita bertajuk The Expendables. The Expendables di bintangi oleh ramai pelakon2 aksi handalan seperti Stallone, Statham dan Jet Li dibantu pula oleh Steve Austin, Bruce Willis dan Arnold Susahnakeja dan beberapa orang pelakon yg aku tak tahu namanya tetapi amat kenal wajah mereka. Filem yang pada dengan aksi tembak menembak, lawan2 dan meletup tidak sesuai untuk tuntutan bawah umur kerana mempamerkan aksi ganas seperti putus kepala, pecah perut, potong tangan dan sebagainya.

Cerita ini mengisahkan bagaimana sekumpulan pembunuh upahan yang telah diupah untuk membunuh seorang diktator yang telah merampas kuasa di sebuah pulau. Dengan bantuan anak perempuan kepada Jeneral yang telah dibonekakan pada mulanya, kumpulan pembunuh upahan ini telah merancang dan melakukan serangan ke atas kubu diktator tersebut untuk menyelamatkan anak perempuan Jeneral yang telah dijadikan tahanan. Bagaimanakah kisah selanjutnya? Macam biasa lah, saksikan sendiri di pawagam2 berhampiran anda.


~Salam Sayang~

7 comments:

  1. salam afeez

    sonangnya jadi orang bujang, tengok wayang tak da yang larang

    ReplyDelete
  2. wsalam AZ : AZ tak teringin ke nak membujang kembali... hahha

    ReplyDelete
  3. salam...aku raser aku nak jadik anak wayang la hehehehe....

    ReplyDelete
  4. wsalam sahrom : hahaha.. baek ko wat je le keje ko tuh...

    ReplyDelete
  5. salam.

    wah..tak ajak.

    best ka? aku blom ade kesempatan nak pergi..cis..

    ReplyDelete
  6. salam Afeezz,

    sy amat jarang tonton movie di cinema..

    ReplyDelete
  7. wsalam madey : klu aku di jb dah lama aku ajak ko.. takde kesempatan ker? erm.. cari lah kesempatan itu, mesti ade di mana2..

    wsalam syima : mesti awak selalu eli cd cetak rompakkan.. haha

    ReplyDelete