22 June 2010

250 : Johor - Part III

Pada hari sabtu malam semasa berada di Johor, aku berjumpa dengan seorang rakan blogger. Siapa lagi di Pontian tu kalau bukan Mr. Ayah Zain. (Sorry AZ terpaksa bocor rahsia, lagi pon gambar2 kat entry ni same jer macam entry AZ, hahahah.) AZ telah membawa aku makan ke sebuah restoren kegemarannya, Restoran Mandela. Susah betul nak ke Mandela ni, terpaksa meredah hutan dan belukar, rasa macam berada di Africa Selatan plak. Sesuwai betul dengan namanya. Ape2 pon terima kasih kepada AZ. Gambar2 berikut hanya untuk jamuan mata rakan2 yang lain. Klu ke Pontian, jangan lupe contect AZ.


Ikan Siakap Tiga Rasa - nyam3
(sila abaikan dua jari tersebut)





(1) Udang Goreng Kunyit (2) Lala Masak Sambal
(3) Kailan Ikan Masin (4) Siakap Tiga Rasa
(5) Tom Yam Sayur (6) Ketam Lada Hitam


Wajah ceria sebelum menikmati juadah yang dihidangkan


~Salam Sayang~

11 comments:

  1. Salam dekk afezz..

    Adoi aaii salah masuk blog ker hari ni semua ada benda makan2..dugannn betul....sabar2..hehehh

    Sedap aar menu .ko makan dengan saper tu dekk..heheh tu tag untk sapa tu.....hihihii...

    Tag dah ada
    Hobi makan2 pun sama
    Dia istimewa...ilmu miliknya
    amat sesuai buat kehidupan keluarga
    Yang hak dan batil tau dibezanya..
    Sogo..adalah tempat istimewa..napa aaar...mungkin cik imran ada klunya
    Blog penhubung bicara
    Bunga unggu pilihan ayah cukup istimewa....banyak maknanya dekk

    Semoga ukhwah membina dari masa kesemasa...heheh
    Tahniah dekk..majulah kehadapan..membina sesuatu impian
    minta pada Tuhan...yg baik pasti akan dimakbulkan....
    Usaha mesti ada selagi kedua ibubapa kita ada mintalah pimpinan mereka..insyallah semua masalah ada cara selesainya...

    Ko jgan marah akak..semua akak nampak yg baik jer...

    ReplyDelete
  2. wsalam kak shami : amboi2 ko... bermadah puisi plak tu. cheq ni tak romantik, so tak paham bahasa bunga2 kak shami tuh. bertambah kerut2 dahi saya dok memikirkannya

    ReplyDelete
  3. salam en afeezz:

    kui3x kat blog AZ kunun nak rahsia2x kat sini bukak rahsia..haha tak pasal2x nak libatkan sy dlm ini drama..tulun laa..

    ReplyDelete
  4. wsalam syima : sajer je nak bikin gempak...

    ReplyDelete
  5. Salam dekk afezz..

    Ko jgan kerut2 dahi..aar kat dahi kita tu tempat letaknya kalimah Allah yg kita tak nampak...hanya mahkluk..Allah yakni binatang jer nampak....dan kerna kelebihan tu mereka tak diberi kemampuan utk bercakap....kalau dapat bercakap..semua manusia kat dunia ni jadi baik...Manusia beriman adalah makhluk ciptaan Allah yg cukup istimewa....

    pssst kuliah bulan rejab...itulah sebahagian erti kenapa bulan ni dinamakan bulan rejab ..dan kisah2 selanjut betapa dalam bulan ini juga...dengan rahmat Allah..inilah bezanya antara manusia, binatang juga malaikat...setiap kalimah R.E.J.A.B dalam huruf2 alif ba taa..mempunyai makna2 tertentu...semua ini akan kita dapat dari Universiti Masjid & Surau saja...banyak rahsia agama dan Allah yg perlu kita timba...dalam hidup ini...rungkailah kerutan didahimu dekkk...

    ReplyDelete
  6. wsalam kak shami : ape2 pon, thank you very much

    ReplyDelete
  7. salam


    aduuhhhh jelesssnyer,,,nanti pi pontian nk tuntut semua ni dr AZ

    ReplyDelete
  8. salam Afeez

    ha, az tak campur yer syima heheh.

    CM: nak tuntut apa tu, kalau ngan CM nanti g bawak tempat lain pulok hheheh

    ReplyDelete
  9. wsalam CM : betul tu CM, kene tuntut, rugi klu tak tuntut... igt nama kedainya... Restoren Mandela di Kukup

    wsalam AZ : hihihi... gurau2 jer syima. ok kan? AZ, klu CM nak tuntut bawak dia makan kat Pontian jer

    ReplyDelete
  10. lala masak sambal??? selalu org kuala selangor je yg byk masak lala nie....tp memang sedap huhuhuhu

    ReplyDelete
  11. sahrom : sedap lala masak smbl tu, tp lala dia kecik sgt, tak puas makan..

    ReplyDelete