07 May 2010

238 : Menu - Lempeng

Sebulan sudah tidak membuat entry pasal makan2. Mungkin bulan April semuanya sibuk sampai tak dan nak wat aktiviti makan2. Menu aper utk makan tengahari tadi? Simple jer menu dia, lempeng dengan kari telur dan kentang. Untuk minuman pulak, fresh watermelon juice. Sedap?? Nyam3....


Lempeng dengan Kari Telur dan Kentang


Ergggkkk..... Alhamdulillah....

15 comments:

  1. salam afeez,

    sedap nampak lempeng tu. lawa dan kemas gulungannya macam kueh ketayap pulak

    ReplyDelete
  2. sedap gak tu.. nak sikit..
    eh silap.. nak banyak

    ReplyDelete
  3. wsalam AZ : lempeng tu mak dara yg bancuh, anak dara yg masak, anak dara yang gulung. Kari tu plak di masak oleh tukang masak import dari Kerala India... nalarekek punye

    salam CP : lempeng tu makan 2 bijik jer dah kenyang. aku amik 3, satu makan sebelum jumaat, 2 lagi makan lepas jumaat... kenyang, alhamdulillah

    ReplyDelete
  4. Salam Afeezz,
    Ingatkan hang bawak bekal dari rumah... tgk bekas tu cam tupperware atas meja hang jer... kihkihkih

    ReplyDelete
  5. wsalam tikah : huh... saper le yg nak bekalkan aku tuh... ya2.. bekas tu mmg jenama tupperware...

    ReplyDelete
  6. Salam Afeezz,

    Sy pun terpikir benda yg sama mcm Tikah....

    ReplyDelete
  7. salam syima : hang terpikir aper? cheq bawak bekal dr rumah atau tupperware atas meja cheq tuh?? anyway cheq ade 4 bijik tupperware serupa tu. satu kaler kuning spt dlm gambar tu, satu kaler coklat ade kat umah, satu kaler hijau member pinjam tak pulang2 dan satu lagi kaler merah ade dalam kabinet, masih tak guna lagi...

    eh... terbgtau plak

    ReplyDelete
  8. itu lempeng ke? ingat popia td..rupa mcm popia la

    ReplyDelete
  9. itu lempeng, dibuat sedemikian rupa agar ia nampak lebih cantik dan menyelerakan.. haha...

    ReplyDelete
  10. Salam..dekk afezzz..

    Sedap aar kan...nanti dah kawin sruh isteri buatkan lempeng tu ...buh dalam tupware elok2 gi pejabat ..hehehhe

    ReplyDelete
  11. wsalam kak shami : klu dah kawen nnt aper barang mintak wife buat lempeng, baek mintak makanan laen yg sedap2 cthnya lemon chicken ker, butter prawn ker, chilli crab ker... nyam3...

    ReplyDelete
  12. Salam Dek afezzzzzz

    Amvoi2 ko..besar permintaan tuh..carik calon minah soleh yer nanti hehehh

    ReplyDelete
  13. wsalam kak shami : lor... lemon chicken, butter prawn ngan chili crab tu masakan tempatan le kak. minah saleh maner tau masak bende2 tu semua...

    ReplyDelete
  14. salam Dekk afezz

    AZ huwaaaaaaa tulun afezzzz nih kita suruh dia cari minah soleh...aar dia faham minah anak mat saleh pulok...huhuh

    ReplyDelete
  15. wsalam kak shami : hahahhahaahahahhahahahahhahahahhahahhahahahaahahahahahh...... malu2....

    ReplyDelete