851 : Weekend Gateway - Cherating, Pahang (Episod 2)

... sambungannya

28 Julai 2018 (Sabtu)

Pagi itu aku terjaga sekitar pukul 7.00 pagi. Dengan malasnya aku segera menyiapkan diri untuk memulakan hari itu. Pukul 8.00 pagi aku ke restoran kepunyaan resort untuk bersarapan. Menu sarapan pagi ala bufet pagi itu tidaklah mewah. Cuma ada nasi lemak, meehoon goreng, french toast, roti bakar, sosej, baked bean dan buah-buahan. Aku cuma mengambil nasi lemak dan french toast sahaja dan buah-buahan. Kenyang perut suka hati, huhu...

Selesai makan, aku berjalan-jalan melihat keadaan sekeliling resort. Agak menarik dan mendamaikan resort ini. Jauh dari hiruk pikuk kota dan kebisingan jalan raya. Aku kemudian balik semula ke bilik dan terus tertidor.

Lebih kurang pukul 12.00 tengahari aku terus melakukan check-out dan terus ke Legend Resort. Aku akan bermalam di Legend Resort pula untuk malam itu. Bilik disponser oleh sahabat. Aku makan tengahari di Legend Resort untuk tengahari itu juga disponser oleh sahabat. Menu makan tengahari cuma biasa-biasa sahaja, takde yang spesial pon bagi aku. Apa-apa pun yang penting kenyang. Selesai makan tengahari, aku balik semula ke bilik untuk berehat manakala sahabat meneruskan aktivitinya.

Permandangan dari balkoni bilik

Petang itu aku dah sahabat turun ke kolam renang. Ramai sudah pengunjung yang sedang bermandi manda di kolam itu. Ada dua buah kolam yang besar di situ, satu 'green pool', kolam ini wajib mengenakan pakai yang bersesuaian untuk masuk ke dalam nya. Satu lagi kolam biasa, di kolam ini dibenarkan pakai baju apa sahaja. Pada mulanya aku malas nak mandi, tapi lama kelamaan gian pula tengok orang lain syok main air, aku pon akhirnya terjun sekali. Hehehe. Lebih kurang pukul 6.30 petang, kami pergi ke pantai pula. Kami mandi air laut pula. Ombak masa tu agak kuat, kami main-main di gigi air sahaja, takut pula nak pergi lebih jauh. Lagi pon, dikatakan ade jelly fist di pantai ini. Lebih kurang pukul 7.00 petang, kami naik semula ke pantai.

Aktiviti mandi manda di kolam

Aktiviti mandi manda di laut pula

Lebih kurang pukul 8.00 malam kami keluar untuk makan malam. Kami memilih Restoran Sri Baging, agak jauh dari The Legend. Masa kami sampai, restoran telah dipenuh dengan pengunjung. Salah time plak kami masa tu. Oleh kerana malas nak ke tempat lain, kami duduk sahaja di situ. Kami mengambil set makanan ikan siakap tiga rasa, daging masak merah, telur dadar, kailan ikan masin dan sup campur. Biasa-biasa sahaja makanan di sini dan harga pon bole tahan mahal, RM75.00. Nasib baik makanan sampai cepat walaupon pengunjung yang ramai itu.

Sebelum balik ke bilik, kami singgah di sebuah gerai tepi jalan yang menjual buah-buahan. Kami membeli rambutan dan manggis, harganya lebih murah berbanding harga di KL. Puas makan rambutan dan manggis malam itu, nak cari durian jer takde, kalau ade sure kami pulun durian jugak malam itu.

... bersambung

You Might Also Like

0 comments