27 February 2017

813 : Wishing Myself A Happy Birthday (Episod 2)


Tanggal 25 Februari yang lepas adalah hari ulang tahun kelahiran aku. Seperti tahun-tahun sebelumnya, pada tahun ni aku masih berusia 21 tahun, ahaks. Seperti kebiasaannya, 25 Februari tahun ni sama je seperti hari-hari yang lain. Tiada apa-apa sambutan yang dibuat sempena tarikh ulang tahun kelahiran aku ni, tiada hadiah istimewa, tiada kek Secret Recipe , tiada bunga mawar merah dan tiada coklat Ferrero Roche. Hatta, belanja makan pon takde. Aku hanya duduk di rumah, memdobi baju sampai dua round dan yang selebihnya aku yang termenung memandang dinding sahaja #sedih.


Walau bagaimana pon, tahun ni aku menerima agak banyak jugak lah ucapan selamat dari sahabat, teman dan kawan-kawan. Terima kasih aku ucapkan atas ucapan dan doa untuk kesejahteraan aku. Aku juga doakan perkara yang sama untuk kalian. 

Alhamdulillah, masih ada yang sayang... 

22 February 2017

812 : Big Home Expo 2017

Poster Big Home Expo 2017

Big Home Expo 2017 telah diadakan dari 16 hingga 19 Februari 2017 bertempat di Stadium Bukit Jalil. Ini adalah kali pertama aku menghadiri expo seumpamanya. Sejak-sejak akan dapat rumah sendiri yang baru tidak lama lagi, aku dah berangan-angan nak buat macam-macam dekat rumah aku nanti. 

Mengikut jadualnya, rumah aku tu nanti akan siap pada suku ketiga tahun 2017, dan aku jangka kalau tak ada aral melintang di mana-mana, rumah tu akan dapat diduduki menjelang tahun hadapan. Kalau dah dapat kunci nanti, aku berangan-anganlah nak buat sedikit renovasi. Memandangkan rumah aku tu comel dan partly furnished, makanya hanya sedikit sahaja renovasi yang aku dah rancang. InsyaAllah, aku nak buat plaster syiling, nak buat kitchen cabinet sikit dan tv cabinet. Dan kalau ade duit terlebih di mana-mana, aku nak convert 3rd bedroom tu jadi 'man cave', tempat aku bertapa sorang-sorang, ahaks. 

Bakal siap tak lama lagi... #taksabar

Berbalik pada Home Expo tadi, pameran dia takde lah besar sangat, tapi masa aku datang tu memang ramai pengunjung. Ada beberapa bende yang aku berkenan kat expo tu. Yang pertama adalah tv cabinet. Harga promosi yang diletakkan di situ adalah RM3k. Simple jer dan aku memang suka style macam tuh. Then aku berkenan jugak kat satu set ruang tamu dengan harga promosi hampir RM7k yang terdiri daripada sofa 3 seater, 2 seater and 1 seater, 1 coffee table, 1 side table, 1 tv cabinet dan 1 console table. Agak menarik gak. Pastu aku berkenan dekat satu pintu tu. Tak tanya plak berapa harga promosi dia, tapi aku rasa antara RM1k hingga RM2k. 

At the end of the day, aku terbooking tv cabinet tuh. Hahaha.... Ok.. bye..

21 February 2017

811 : Birthday Present (Episod 2)

Masih lagi menerima hadiah-hadiah sempena bulan kelahiran aku tahun ni. Terasa macam banyak plak. Tahun lepas terasa sunyi jer birthday aku.

Kali ni aku nak mengucapkan terima kasih kepada Encik Golden Scene Cinemas atas dua tiket percuma untuk filem-filem terpilih sahaja. Tiket tersebut hanya sah laku sepanjang bulan Februari sahaja. Hadiah ini masih belum sempat aku nikmati lagi. InsyaAllah, sebelum expired akan aku gunakan.

Keduanya, aku ingin mengucapkan terima kasih kepada Encik Hotlink atas hadiah berupa 1GB internet secara percuma. Tempoh sah laku adalah sehingga hari ahad, 26 Februari 2017. Yang mana, hadiah ini masih belum aku tuntut memandangkan kuota data aku masih ada lagi.

Last but not least, aku nak mengucapkan terima kasih kepada kakak aku sendiri yang sudi membelikan aku kek hari lahir sempena hari lahir aku dan juga hari lahir suaminya yang hanya selang 2 hari dari tarikh lahir aku. Love u sis, muah ciked....

Birthday Cake.. Happy Birthday to me...

Anyway, aku masih lagi menunggu kot-kot ada lagi sesiapa yang nak bagi aku birthday present...

Ok.. bye..

05 February 2017

810 : Birthday Present

My birthday just around the corner. Makanya, bulan ini adalah my birthday month. Disebabkan aku ni jarang menyambut birthday sendiri dan kebanyakkan kawan-kawan aku pon tak ingat birthday aku bila, makanya takde specialnya tarikh birthday aku tuh. Walaupon begitu, ada jugak yang sudi memberikan aku hadiah sempena birthday aku yang akan datang. Terima kasih daun keladi aku ucapkan.

Firstly nak ucap terima kasih kepada Encik Lim Tayar atas baucer yang diberikan sempena birthday aku. Baucer untuk A. Free labour charges for engine oil change or B. Free 4 off-wheel balancing & rotation service or C. 50% discount 0n 1 set of AMI/AcDelco wiper. Yang C. tu macam best jer.. lagipon wiper kete aku pon macam dah keras. Apa-apa pon, offer valid untuk 30 April 2017.

Secondly terima kasih kepada Encik Tanjung Golden Village atas free movie tickets for two yang diberikan. Bukan itu sahaja, the movie tickets comes with free one regular popcon and soft drink. Offer valid sepanjang bulan Februari 2017. 

Thirdly, terima kasih kepada Encik Chatime atas points worth 1 drink (R) have been loaded into your Thirstea Card. Redeem with your PIN at any Chatime outlet. Valid 1 year. 

Masih lagi menanti siapa lagi yang nak beri hadiah pada aku. Starbucks taknak bagi ape-ape ke? Penat je jadi loyal customer selama ni.