836 : vForum2017 - Datang Hanya Untuk Collect Free Gifts (Episod 3)

Pada 21 November 2017 yang lepas bersamaan dengan hari Selasa, aku bersama dengan seorang sahabat telah pergi ke vForum2017. Ini merupakan tahun ketiga aku menghadiri forum seumpamanya yang dianjurkan oleh vmWare Malaysia. Seperti tahun-tahun sebelumnya, forum ini dilangsungkan di OneWorld Hotel, Bandar Utama.

Pada permulaannya, aku sebenarnya tidak terpilih untuk menghadiri forum tersebut disebabkan aku bukan bekerja dalam bidang IT atau bidang-bidang seumpamanya. Agak sedih jugaklah ketika itu. Tujuan aku menghadiri forum itu disamping untuk update pengetahuan aku dalam bidang IT, aku juga ingin untuk collect hadiah-hadiah yang diberikan oleh pihak-pihak sponser. Oleh yang demikian, aku telah mencipta satu bogus identity semata-mata untuk menghadiri forum tersebut (matilah nak, kalau pihak penganjur dapat tahu) dan akhirnya aku berjaya. Huhu...

Pada hari kejadian, aku bersama sahabat telah sampai di OneWorld Hotel lebih kurang pukul 7.30 pagi. Walau bagaimanapun, barisan peserta untuk pendaftaran telah panjang sehingga telah sampai ke tingkat dua hotel. Mahu atau tidak, terpaksa lah aku dah sahabat berbaris untuk pendaftaran. 

Setelah selesai pendaftaran kami masuk ke dewan utama dan bersarapan dengan sarapan pagi yang disediakan oleh penganjur. Pagi itu, pengajur telah menyediakan bihun Singapore, ayam goreng dan roti manis juga teh dan kopi serta biskut. 

Selesai bersarapan, kami mula melawat booth sponser yang ada untuk collect free gift dan mendapatkan stamp para sponser. Ada booth yang kene jawab questionnaires dulu sebelum dapat free gift dan stamp. Lebih kurang 9.30 pagi kami masuk ke dewan untuk acara pembukaan, seminar, talk dan knowledge sharing. Agak membosankan jugak, sempat juga aku dan sahabat terlelap.

Makan tengahari dihidangkan pada pukul 11.30 pagi. Belum ape-ape peserta dan beratur panjang untuk mengambil makan tengahari yang sangat mewah. Ape-ape pon, lamb rendang dia sangat sedap. Selepas selesai makan tengahari, kami sambung lagi operasi mendapatkan stamp dan free gift.

In the end, free gift yang berjaya diperolehi sangat kurang dan tidak menarik berbanding dua tahun aku menghadiri forum ini. Semua sponser mengamalkan dasar berjimat cermat kot.

Free gift yang diperolehi tahun ni yang kurang lumayan

Free gift yang diperolehi pada tahun 2016

Free gift pada tahun 2015

Yang amat mengecewakan, nama sahabat naik untuk hadiah cabutan bertuah yang menawarkan hadiah yang cukup lumayan, malangnya kami dah bergerak pulang. #sedihdankecewa #takdapattidurmalam

You Might Also Like

0 comments