832 : Angan - Angan Akhirnya Menjadi Kenyataan (Episod 2)

Setelah lebih dari dua tahun menunggu, akhirnya rumah pertama aku sudah hampir siap. Hanya menunggu pihak pemaju membuat serahan kunci yang dijangka dalam bulan November 2017 nanti. Pada 5hb Ogos 2017 yang lepas, pihak pemaju ade membuat majlis bertemu dengan bakal penduduk. Aku dengan dua orang sahabat telah hadir ke majlis ini. Kami dibenarkan masuk ke dalam beberapa unit rumah yang telah siap dengan kemudahan-kemudahan yang bakal kami dapat. Ada dua rumah contoh yang fully furnished, boleh la berangan-angan deko ape yang dibuat dalam rumah tu nanti. Disamping itu ada juga dibuat promosi jualan barangan perabut Fella Design dengan jualan barangan elektrik. Unit aku di Blok C tidak dibenarkan masuk dan rumah sahabat di Blok A tingkat 7 juga tidak dibenarkan masuk. 

Kemuncak majlis pada hari itu adalah sesi soal jawab bakal penduduk dengan pihak pemaju. Macam-macam soalan yang diajukan oleh bakal penduduk dan semuanya dijawab dengan baik oleh wakil-wakil pihak pemaju. Tahniah pihak pemaju kerana menganjurkan majlis ini. Selepas makan tengahari yang disponser oleh pihak pemaju, majlis bersurai. 

Unit aku ada di dalam gambar ini. Yang mana satu agaknye

Dalam menunggukan hari serahan kunci, aku sudah pon membuat persediaan awal. Sudah berangan-angan deko yang aku akan buat. Buat masa ni aku rajin mengunjungi pameran dan expo perabut yang dijalankan disekitar KL. Dalam kunjung-mengunjung tu, terbelilah juga beberapa buah perabut yang akan aku letakkan di rumah pertama aku tuh. Diam tak diam, dekat RM10k juga aku telah laburkan. Hehehe... OK bye....

You Might Also Like

0 comments