822 : My Homexpo 2017 (Episod 2)

Hari Sabtu lepas aku dan sahabat berkesempatan untuk menghadiri My Homexpo 2017 bertempat di Viva Home Shopping Mall. Ini merupakan kali pertama aku ke Viva Home Shopping Mall walaupon dan berpuluh malah beratus kali aku lalu dihadapannya sejak mall itu bernama UE3. Ini merupakan kali ke 3 aku menghadiri expo seumpamanya sejak-sejak aku akan memiliku rumah idaman aku tak lama lagi.


Expo pertama yang aku hadir dulu adalah Big Home Expo 2017 di Stadium Bukit Jalil dan yang kedua pula entah expo ape namenye di Mid Valley Megamall. Di Mid Valley, walaupon aku ade berkenan beberapa barangan, tetapi aku tidak pula membeli apa-apa. Kita cuba survey expo-expo lain dulu.

Berbalik pada My Homexpo di Viva Home itu, expo dia tak lah berapa besar dan bagi aku kurang menarik barangan yang dipamerkan. Mostly aku tengok banyak tilam dan katil sahaja, yang mana aku tidak berminat untuk mendapatkan tilam dan katil buat masa ini. Lagi pon tilam yang dipamerkan dijual dengan harga yang agak mahal dan katil pula tidak menepati cita rasa aku yang lebih kepada design old-skool. 

Aku dan sahabat berminat kepada koleksi grandfather clock yang dipamerkan. Susah nak jumpa grandfather clock dan sudah semestinya harga bole mencapai ribuan ringgit. Menurut sumber pekerja pameran tu, semua jam itu dijual murah sebab bos dia mahu tutup kedai. Semua jam di situ dijual adalah pada harga 50% diskaun. 

At the end of the day, aku pon terbelilah sebuah grandfather clock tersebut yang aku rasa lebih tepat granddaughter clock, memandangkan saiznya yang lebih kecil. Ahaks... aku mendapat lebih diskaun selepas aku bersetuju untuk membawa balik sendiri. Makanya, mengusunglah aku dengan sahabat aku jam itu ke pakir kereta. Nasib baik muat masuk kereta... huhu...

Ok... bye...

You Might Also Like

0 comments