812 : Big Home Expo 2017

Poster Big Home Expo 2017

Big Home Expo 2017 telah diadakan dari 16 hingga 19 Februari 2017 bertempat di Stadium Bukit Jalil. Ini adalah kali pertama aku menghadiri expo seumpamanya. Sejak-sejak akan dapat rumah sendiri yang baru tidak lama lagi, aku dah berangan-angan nak buat macam-macam dekat rumah aku nanti. 

Mengikut jadualnya, rumah aku tu nanti akan siap pada suku ketiga tahun 2017, dan aku jangka kalau tak ada aral melintang di mana-mana, rumah tu akan dapat diduduki menjelang tahun hadapan. Kalau dah dapat kunci nanti, aku berangan-anganlah nak buat sedikit renovasi. Memandangkan rumah aku tu comel dan partly furnished, makanya hanya sedikit sahaja renovasi yang aku dah rancang. InsyaAllah, aku nak buat plaster syiling, nak buat kitchen cabinet sikit dan tv cabinet. Dan kalau ade duit terlebih di mana-mana, aku nak convert 3rd bedroom tu jadi 'man cave', tempat aku bertapa sorang-sorang, ahaks. 

Bakal siap tak lama lagi... #taksabar

Berbalik pada Home Expo tadi, pameran dia takde lah besar sangat, tapi masa aku datang tu memang ramai pengunjung. Ada beberapa bende yang aku berkenan kat expo tu. Yang pertama adalah tv cabinet. Harga promosi yang diletakkan di situ adalah RM3k. Simple jer dan aku memang suka style macam tuh. Then aku berkenan jugak kat satu set ruang tamu dengan harga promosi hampir RM7k yang terdiri daripada sofa 3 seater, 2 seater and 1 seater, 1 coffee table, 1 side table, 1 tv cabinet dan 1 console table. Agak menarik gak. Pastu aku berkenan dekat satu pintu tu. Tak tanya plak berapa harga promosi dia, tapi aku rasa antara RM1k hingga RM2k. 

At the end of the day, aku terbooking tv cabinet tuh. Hahaha.... Ok.. bye..

You Might Also Like

0 comments