06 August 2016

798 : Menuju Ke Arah Gaya Hidup Yang Lebih Sihat (Episod 3)

Melihatkan 3 orang teman sepejabat telah berjaya menurunkan berat badan masing-masing setelah menyertai satu program gaya hidup sihat ni, aku pon berazam untuk menyertai program tersebut yang akan datang. Sekitar bulan April, permohonan untuk menyertai program tersebut untuk musim ke tiga bermula. Tanpa membuang masa, aku pon mengisi borang permohonan, mendapatkan pengesahan ketua jabatan dan terus menghantar borang tersebut. 

Kemudian, aku dipanggil pula ke satu sesi temuduga pada bulan Mei. Takde ape pon yang ditanya semasa sesi temuduga itu. Lebih kepada sesi perkenalan, borak-borak sikit dan makluman mengenai program yang akan dijalankan itu. Dan pada 15 Jun, aku menerima emel yang mengatakan bahawa aku telah berjaya dalam sesi temuduga itu dan akan ke saringan seterusnya. Untuk saringan seterusnya, aku akan menjalani sesi pemeriksaan kesihatan di Klinik Perubatan Sukan, PPUM.

Target aku, atleast aku boleh berlari sejauh 5km tanpa henti

Akhir bulan Jun itu aku menerima emel lagi yang meminta aku menjalani sesi pemeriksaan kesihatan di PPUM pada 19 Julai. Pada hari yang ditetapkan, aku sampai di PPUM lebih kurang pukul 8.00 pagi. Setelah mendaftar di Kaunter Pendaftaran di Menara Selatan itu, aku diminta naik ke tingkat 11 ke Klinik Perubatan Sukan. Setelah mendaftar di klinik itu, aku dipanggil oleh seorang doktor yang agak hensem untuk diambil darah, kemudian aku diminta untuk berdiri di atas timbang untuk diambil berat badan, berat muscle, berat lemak dan segala macam berat lagi. Selepas itu diambil pula tekanan darah. Alhamdulillah, tekanan darah terlebih sedikit sahaja dari tekanan normal.

Setelah berehat sebentar menunggu doktor itu menguruskan peserta-peserta lain, aku dikehendaki untuk mengayuh basikal pula. Aku dikehendaki mengayuh selama 6 minit pada kadar 60-65 rpm dan kadar rintangan akan ditambah selepas minit ke tiga. Aku berjaya menamatkan kayuhan aku tanpa sebarang masalah. Selepas kayuhan doktor itu mengambil lagi tekanan darah aku. Memula kat tangan kanan, kemudian tangan kiri, pastu kaki kanan, then kaki kiri. Tak tau la bacaan aku berapa time tu, doktor tu pon takde cakap ape-ape. 

Aku diminta berehat sebentar untuk ujian seterusnya. Untuk ujian itu aku dikehendaki untuk berjalan pantas selama 6 minit juga dan untuk setiap minit heart rate aku akan diambil. Aku berjaya menamatkan ujian itu tanpa masalah. Tekanan darah aku diambil sekali lagi selepas itu dan aku diminta berehat selama 15 minit. Selepas 15 minit aku ulang semula ujian berjalan itu untuk 6 minit lagi dan selepas itu tekanan darah diambil sekali lagi. Aku dibenarkan pulang selepas itu dan menunggu keputusannya.

Pada 28 Julai aku menerima emel jemputan untuk menghadiri ceramah motivasi program itu pada 2 Ogos akan datang. Ini bermakna aku telah berjaya untuk menyertai program tersebut. Pada hari itu, aku menghadiri sesi ceramah itu. Sesi itu dimulakan dengan ucapan oleh Pengarah pusat yang mengajurkan program itu dan disusuli pula dengan ceramah motivasi oleh fitness consultant yang akan memantau perkembangan kami. Seramai 45 orang peserta yang berjaya untuk kali ini. Sesi senaman dan latihan pertama akan diadakan pada 10 Ogos depan....

Harap-harap macam ni lah transformasi aku nanti, InsyaAllah...

InsyaAllah, target aku selepas menyertai program ini agar dapat menurunkan berat badan paling kurang 10kg. Doakan aku berjaya...


#SalamSayang

3 comments:

  1. umo menjelang 40an mmg kena jaga kesihatan lebih skit.. eh.. dah menjelang 40an ke? hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.... dah, pasal tu lah kene berjaga2...

      Delete
    2. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


      NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


      BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
      angka;GHOIB: singapura

      angka;GHOIB: hongkong

      angka;GHOIB; malaysia

      angka;GHOIB; toto magnum

      angka”GHOIB; laos…

      angka”GHOIB; macau

      angka”GHOIB; sidney

      angka”GHOIB: vietnam

      angka”GHOIB: korea

      angka”GHOIB: brunei

      angka”GHOIB: china

      angka”GHOIB: thailand

      ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
      0823-9177-2208
      saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
      bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

      Delete