26 July 2016

796 : Rindu Syahdu di Hari Raya (Episod Kedua)

3 Syawal

Hari ini, lebih kurang pukul 8.00 lebih sikit aku dah tercegat kat umah seorang sahabat di Bandar Baru Selayang. Amik dia dan kami terus ke Restoran Mamak kegemaran kami, Restoran Maju Meera untuk bersarapan pagi. Pagi itu kami bersarapan nasi lemak dengan nescafe ais dan tapau mee goreng mamak empat bungkus untuk dijadikan bekalan. Lebih kurang pukul 9.00 lebih sikit kami memulakan perjalanan. Pagi itu aku drive Proton Perdana abang aku since dia pinjam kereta aku untuk balik ke Johor. Kereta dia ade problem sikit untuk jalan jauh. Kekok jugaklah aku bawak perdana tu. Alhamdulillah selamat perjalanan kami pergi balik. Dalam perjalanan itu, kami singgah di Starbuck MRR2, dah lama tak pekena stabak, so kami belilah minuman kegemaran kami, Caramel Machiato. Perjalanan diteruskan ke Bukit Tinggi, Pahang. Kawan kami yang dua orang lagi tu khabarnya dah sampai di sana.

Lebih kurang pukul 10.30 kami sampai di destinasi. Bayaran sebanyak RM13 dikenakan untuk seorang dewasa. Kami terus ke tempat kawan kami yang dua orang tu menunggu, Botanical and Japanese Garden. Memula kami masuk Botanical Garden. Jalan-jalan dari pintu masuk sampai ke hujung taman yang macam hutan tu. Macam-macam pokok ade dari pokok bunga sampai lah ke pokok-pokok yang besar. Dalam banyak-banyak pokok tu, Drypetes Pendula menjadi pokok kegemaran kami. Hahaha...

Jalan-jalan kat Botanical Garden... penat...

Penat sudah menjelajah Botanical Garden, kami berehat sebentar sambil makan jajan yang Daus bawak. Ramai jugak pengunjung ari tu, ingatkan tak ramai. Kemudian kami masuk pula ke Japanese Garden. Bagi aku Japanese Garden ni macam tak Japanese pon. Macam taman-taman biase jer. Yang Japanese nye cume ade rumah Jepun dengan spa Jepun yang tutup tu. Selepas puas hati jalan-jalan kat taman tu kami keluar dan menuju ke Colmar.

Berehat di rumah rehat Jepun setelah penat jalan-jalan di Japanese Garden

Kami jalan-jalan di sekitar bahagian depan Colmar dahulu. Then kawan aku yang dua orang tu cube untuk check-in bilik yang dia orang booking. Nasib dia orang baik, kol 12.00 tu dah bole check-in pasal bilik tu kosong. Kami pon lepak-lepak dalam bilik petang tu sambil makan bekalan makanan yang kami bawak. Nak makan kat restoran yang ada sekitar situ, bapak mahal. Semangkuk mee katanya sampai RM30.00. Kami makan jer mee goreng mamak ngan pizza yang kami bawa. Kenyang la perut untuk tengahari itu.

Menuju ke Colmar Tropicale 

Bergambar dengan swans dulu sebelum check-in bilik

Lebih kurang pukul 5.00 petang kami keluar semua. Kami menuju ke Mini Animal Park. Tujuan ke sana nak main ngan arnab jer. Bayaran masuk, RM4 sahaja. Memang banyak la arnab kat sana, comel-comel plak tu. Senang plak nak tangkap. Rasa nak kidnap sekor bawak balik. Selain dari arnab, ade juga kuda (ke keldai?) dan rusa. Semua jinak-jinak belaka. Kami lepak sana sampai la park tu ditutup.

Maen-maen ngan Playboy Bunny... cute sangat... 

Kemudian kami memandu tanpa hala tuju sehinggalah kami singgah di Berjaya Hill Golf & Country Club. Untuk mengisi masa yang masih terluang kami bermain boling di situ. Nampaknya kami berempat sahaja yang main malam itu. Tapi tak lama lepas tu, ade plak satu famili yang join. Kami main satu game sahaja. Bayaran dia macam standard KL gak, RM13 seorang satu game termasuk kasut dan stokin.

Selesai bermain, kami decided untuk makan malam di situ sahaja memandangkan ada set dinner yang agak murah berbanding makan di Colmar. Set dinner tu datang dengan nasi putih, ayam masak merah, tauhu jepun dan cendawan masak aper ntah, sayur campur beserta sup, minuman dan buah-buahan. Makan untuk 4 orang cuma RM85 sahaja. Makanan dia jugak not bad, ada rasa dan licin kami bedal. Tapi tak ramai plak yang makan kat sini. 

Usai makan malam, kami bergerak pulang ke Colmar. Selepas berehat sekejap, aku dan sahabat meminta diri dulu. Kami tak bermalam kat atas sana, kawan kami yang berdua tu jer yg bermalam.

Sebelum balik... last pose

Selesai sudah sambutan hari raya kami di Bukit Tinggi. Tahun lepas di Chamang dan Genting Highlands. InsyaAllah tahun depan ke Pangkor plak ye... Huhu...


#SalamSayang

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

    ReplyDelete