792 : Tujuh Hari Di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum

Hari ni dah masuk hari ke tujuh kite berpuasa. Puasa aku masih lagi terpelihara, cuma jumlah pahala puasa yang diterima itu hanya Allah yang mengurniakannya. Semoga puasa aku diterima. Hari pertama puasa yang lepas, pukul 5.00 pagi aku bangun untuk bersahur. Pagi tu aku bersahur sorang-sorang jer makan nasi goreng yang aku beli malam tadi. Makan separuh jer, jadilah untuk mengalas perut. Harap-harap bole sapat ke petang. Hari Isnin tu jugak aku mengambil Cuti Tahunan. Saja jer nak cuti sekadar nak merehatkan diri dari tugas-tugas di pejabat yang ntah sampai bila nak sudah tu. Kemudian, dalam pada cuti tu ingat nak pegi lah buat urusan-urusan aku, macam pi hospital amik ubat aku yang dah kehabisan dan pegi ke bank. 

Tiba-tiba, pada pukul 10.00 pagi, reminder henfon aku berbunyi... alamak, ade appointment plak kat PPUM pukul 11.00 pagi. Tak ingat la plak. Nak tak nak terpaksa gak pergi dengan berat hatinya. Sebelum pergi tu sempat gak aku settlekan masalah bank card aku yang katanya dah disuspendkan. Sib baek dapat settle through phone jer, makanya tak payah le aku ke bank. Kol 11.00 pagi aku sampai kat PPUM. Sib baek parking banyak yang kosong, ramai yang bercuti kot.

Tunggu punya tunggu kol 1.00 petang baru dapat jumpa doktor. Keras aku kat situ menunggu. Pok pek pok pek, nasihat itu dan ini, dalam 15 minit kemudian aku keluar. Disuruhnya pulak aku kat satu klinik lain untuk buat appointment. Ermmm... appointment lagi. Berapa banyak appointment la aku kat PPUM ni. Nak tak nak terpaksa pegi gak, sib baek dekat klinik dia. Appointment aku ngan klinik tu ditetapkan Isnin depan, tapi rasanya macam malas jer nak pegi. Tengok lah camne nanti. Settle jer semua, aku terus balik. Sampai rumah aku sambung tidor.

Petang itu, aku keluar, nak cari juadah berbuka puasa. Tak tahu kat mane nak cari. Aku pergi yang dekat umah aku ni jer, sib baek ada. Beli je lah ala kadar, setakat nak makan sorang je. 

Petang itu, aku berbuka seorang diri. Sedih...


#SalamSayang


You Might Also Like

0 comments