05 June 2016

791 : Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan 1437 (Episod 7)

Assalamualaikum.

Kalau tak ada aral melintang di mana-mana, kita rakyat Malaysia akan menyambut 1 Ramadhan pada esok hari, bersamaan 6 Jun 2016. Kalau esok dah start Ramadhan, makanya malam ni dah start Tarawikh. Sekejap jer masa berlalu dan kita telah dipertemukan dengan Ramadhan sekali lagi. 


Takde persediaan pon untuk aku menyambut Ramadhan ni. Hidup sebatang kara ni, Ramadhan rasa macam hari-hari biasa jer, kecuali tak bole makan dan minum sepanjang hari, sampai lah waktu berbuka. Untuk bersahur esok pagi pon aku tak tau nak makan ape, ape pon takde kat rumah ni. Ingat sat lagi nak ke NSK, nak cari roti ke ape untuk bekalan sahur nanti. Cukup lah, harap-harapnya untuk alas perut sampai waktu berbuka esok petang. Untuk berbuka esok, carilah kat mane-mane kedai atau param. 

Untuk Ramadhan tahun ni aku harap puasa aku terpelihara. Orang yang badannya dah tak sihat macam aku ni macam-macam bole jadi. Tiga empat tahun yang lalu, masa dalam bulan Ramadhan lah aku dikejarkan ke hospital, nyaris terbatal puasa aku sebab nurse suruh aku makan ubat pada pukul 6.30 petang. Nasib baek tak admitted. Tahun lepas, alhamdulillah, cukup 30 hari walaupon kadang kala terasa berat.

Bulan Ramadhan ni aku akan masuk kerja pukul 7.30 pagi. Apa gila aku pilih nak masuk kol 7.30 pagi tu. Terasa macam orang gila plak nak pi opis pagi-pagi buta. Dah le sekarang ni nak pi opis terasa amatlah malasnya. Rehat tengahari dipendekkan ke 1/2 jam sahaja. Tido je lah time tengahari tu. Balik kol 4.00 petang. Tapi nak menunggukan pukul 4.00 tu, rasa macam berjanggut. Harap dapat bertabah nak tunggu kol 4.00 selama sebulan ni.

Esok sempena Awal Ramadhan aku dah apply cuti. Saja jer amik cuti nak berehat la konon, tapi ade urusan plak yang perlu diuruskan. Takpelah, InsyaAllah, dipermudahkan.

Lastly, Selamat Menyambut Bulan Ramadhan dan Selamat Menunaikan Ibadah Puasa kepada semua.


#SalamSayang

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

    ReplyDelete