756 : Salam AidilAdha 2015

InsyaAllah, esok bersamaan 24 September 2015 seluruh umat Islam di Malaysia akan menyambut Hari Raya AidilAdha. Pada saat dan ketika ini, aku masih lagi di kantor, masih lagi bertugas. Mengharapkan hari ni dapat halfday, tapi harapan hanya tinggal kenangan. Kene keje full day hari ni. Hehehe.. Tak mengapalah, bertugaslah dengan hati yang redho. Walaupon, dah takde mood nak wat keje time-time macam ni. Tunggu time untuk balik jer. 

Persiapan menyambut lebaran tahun ni memang takde langsung. Dah mintak ayah rebuskan ketupat segera pagi tadi, harap-harap dah masak lah ketupat itu. Kakak katanya nak masak juadah untuk hari raya, tapi tak tahu lah apa yang akan dimasaknye. Balik nanti kite lihat. Abang pulak kata nak datang malam nanti. Cume adik jer yang akan berhari raya di Kedah Darul Aman, hehehe... bye-bye.

Esok dah rancang dengan sorang sahabat nak pergi bersolat sunat AidilAdha di Masjid ape ntah nama dia di Jalan Duta. Sekali sekala nak gak solat kat tempat laen. Nak tengok suasana kat sana macam mana. Tapi kene bangkit awal esok pagi kerana selalunya, solat sunat AidilAdha akan diadakan cepat. InsyaAllah sempat. Lepas tu ke kubur ibu dan lepas tu tak tau lah nak lepak mane.

Hari jumaat aku dah apply untuk cuti. Malas nak datang keje untuk sehari tu sebenarnya. Rehat-rehat je lah di rumah bersama keluarga tersayang. 

Sempena hari yang mulia ini, aku nak mengucapkan ucapan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kepada semua yang mengenali dan yang berminat untuk mengenali saya. Maaf zahir dan batin. Selamat berkorban dan selamat menyembelih korban. 


#SalamSayang

You Might Also Like

0 comments