30 May 2015

738 : Bye-Bye Samsung Galaxy, Hello Asus Zenfone

Setelah 3 tahun menggunakan Samsung Galaxy S2 aku telah bertukar kepada satu henfon yang baru. Mungkin dah sampai masanya untuk menukar kepada henfon yang baru since Samsung Galaxy sekarang ni pon dah sampai ke model S6, silap-silap tahun depan keluar S7 plak. Iphone pon dah sampai 6, takkan aku nak berada di takuk 2 sahaja.

Sebenarnya bukan satu keperluan pon bagi aku untuk menukar kepada henfon baru, tapi S2 aku tu rasanya dah tak sedap untuk digunakan, asik hang jer sampai nak bukak whatapps pon selalu sangat keyboard dia tak kuar, terpaksa lah restart. Itu tak termasuk yang dengan sesuka hati dia jer nak hang tak tentu pasal. Sungguh menguji kesabaran, kalau diikutkan hati dah lama aku rendam dalam akuarium rumah aku ni, biar jadi tukun. Nasib baik tahap kesobaran aku masih tinggi dan dapat bertahan sehingga minggu ini di mana aku telahpon mendapatkan untuk diri aku sebuah henfon yang baru.

Kali ini aku mencuba jenama dan model yang lain yang tidak pernah aku gunakan, Asus. Nama macam tak glemer jer, tak gah seperti Samsung dan Iphone. Walau bagaimanapun, dengan spec yang bole tahan hebatnya dan harga yang mampu milik, aku rembat la sebuah. InsyaAllah, akan gunakannya untuk selama yang mungkin. 


#SalamSayang

No comments:

Post a Comment