12 February 2015

726 : Langkawi Sekali Lagi (Episod Kedua) - Bergumbira Bersama Anak - Anak Ikan

... sambungannya

Seawal pukul 6.30 pagi kami telah bangkit dari lena malam, walaupon tidor tak berapa nak lena. Aktiviti pagi ini bermula agak awal. Lebih kurang pukul 8.00 pagi kami telah bergerak ke pekan Kuah untuk menaiki feri ke Pulau Payar bagi aktiviti snorkling. Kami diminta untuk berkumpul di jeti selewat-lewatnya pukul 9.15 pagi. Kami singgah di sebuah kedai untuk bersarapan pagi. Menu sarapan pagi kami pagi itu adalah roti canai, roti telur dan roti tampal. Sedap pulak roti panas-panas tu. Pukul 9.00 pagi kami bergerak ke jeti. Sempat lagi kami membeli sedikit bekalan untuk dibawa bersama.

Pukul 9.15 kami bergerak ke feri secara berkumpulan ada lah dalam 60 - 70 orang dan feri berlepas lebih kurang pukul 9.30 pagi. Perjalanan ke Pulau Payar mengambil masa 1 jam dan kami tiba lebih kurang pukul 10.30 pagi. Kami terus dibawa menaiki bot yang lebih kecil untuk ke pantai manakala kebanyakkan dari kami memilih pakej platform. Sedikit taklimat diberikan sebelum semua orang dibenarkan menjalankan aktiviti masing-masing.

Ok.. layan gambar yang menunjukkan kegembiraan kami di sana.

 Baru tiba di Pulau Payar Marine Park

 Aktiviti snorkling dan bermain dengan anak-anak ikan

 Gambar beberapa orang ekor anak ikan yang berjaya di rakam

Pukul 1.00 tengahari kami dipanggil untuk mengambil makan tengahari yang telah siap dibungkus untuk kami. Untuk makan tengahari itu, kami dapat nasi goreng, ayam goreng, fries, timun dan daun salad, oren sebijik, air tin dan air mineral. Kenyang alhamdulillah walaupon tak berapa nak sedap, tapi habis gak aku makan.

Pukul 2.15 petang kami bersiap-siap untuk pulang dan feri bergerak meninggalkan Pulau Payar lebih kurang pukul 3.00 petang.

Kami terus pulang ke homestay untuk berehat. Pukul 6.30 petang kami keluar semula untuk aktiviti shopping pula. Kami telah pergi ke Kompleks HIG untuk memborang coklat dan sebagainya. Punyalah lama aku tak ke Langkawi sampai HIG sekarang dah ada kompleks dan hotel lagi. Aku ingatkan diaorang nak pi kedai HIG yg buruk tu. Aku hanya shopping coklat dan beli beberapa helai tuala dengan harga lebih RM200. Beli tak seberapa pon sampai RM200++.

Selesai aktiviti shopping, kami ke EE Burger Trimula Cafe untuk makan malam. Untuk makan malam, kami  memilih menu mengikut selera sendiri. Untuk aku, Double Chicken Burger. Kawan-kawan lain pula memilih nasi goreng kampung (kampung sangat makan nasi goreng... hahaha), lamb chop, chicken chop, clam chowder dan char koay teow. 

Makan malam di EE Burger Trimula Cafe, Kuah


... bersambung

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

    ReplyDelete