08 February 2015

725 : Langkawi Sekali Lagi (Episod Pertama)

Percutian pembuka bagi tahun 2015 ini adalah ke Langkawi. Disebabkan kawan-kawan yang nak pegi, aku follow jer, walaupon kalau boleh aku tak mahu pergi Langkawi lagi. Apa-apa pon aku menjadikan percutian ini satu percutian yang menyeronokkan.

Kami berkumpul seramai enam orang di Stesen KLIA Transit Putrajaya pada pukul lebih kurang 4.00 pagi. Train KLIA Transit dijangka tiba di stesen itu lebih kurang 10 minit sebelum pukul 5.00 pagi. Penerbangan kami dijadualkan pada pukul 7.30 pagi di KLIA2. Train sampai tepat pada masanya dan kami tiba di KLIA2 lebih kurang 5.10 pagi. Sementara menunggu masa berlepas, kami sarapan pagi dahulu di Old Town White Coffee. Kami masuk ke Balai Berlepas lebih kurang pukul 6.30 pagi.

AK6309 berlepas meninggalkan KLIA2 tepat pada masanya. Flight penuh dengan penumpang tapi cuma aku seorang saja di barisan seat yang aku duduk. Mengantuk disebabkan pukul 3.00 pagi sudah kene bersiap, tapi mata tidak mahu tidor sepanjang perjalanan. Kami selamat mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi satu jam selepas itu. Disebabkan kami tiada luggage, maka kami keluar cepat sahaja. 

10 minit kemudian kenderaan kami booking untuk sepanjang kami di sini tiba dan kami dibawa ke homestay yang kami akan menginap selama 3 hari 2 malam yang terletak di Kedawang. Kami dibenarkan untuk check-in awal. Homestay yang kami booking, Safia Homestay mempunyai 3 bilik tidor dan 1 bilik air dan satu bilik tandas. Kondisi sangat baik dan sangat bersih siap dengan kelengkapan asas. Terletak di kawasan kampung dengan permandangan bendang yang mendamaikan, jauh dari jalan raya.

Permandangan kampung dari belakang homestay kami. Mendamaikan

Lebih kurang pukul 10 pagi, kami keluar dan menuju ke Pantai Cenang untuk mencari pakej snorkling, tetapi kebanyakkan kedai yang menawarkan pakej ini masih tutup. Maka kami decided untuk datang semula pada malam hari dan kami menuju ke destinasi pertama kami, Langkawi Cable Car. Kami tiba di Langkawi Oriental Village lebih kurang pukul 10.00 pagi. Memandangkan ada weekly maintenance pagi itu, servis cable car hanya akan bermula pada pukul 12.15 tengahari. Makanya, terpaksalah kami melepak di bawah dahulu sebelum menunggu jam 12.15 itu. 

Lebih kurang pukul 12.00 tengahari kami dipanggil masuk. Sementara beratur menunggu giliran, kami masuk ke Skydome untuk menyaksikan pertunjukan 3D yang boleh menyebabkan pening kepala. Tak payah masuk pon tak ape. Bayaran untuk SkyCab dan Skydome ini adalah RM30. Beratur untuk naik SkyCab tidak lah lama, nasib baik.. Hehehe.. Sesuatu yang sangat annoying di sini adalah di setiap tempat mereka nak kita amik gambar, sebelum nak masuk beratur pon kene amik gambar dulu, dalam skycab pon kene amik gambar, keluar skycab kat first station pon kene amik gambar lagi, kat top station pon kene amik gambar jugak, sampai aku tanya, 'kalau kami takmo amik gambar bole tak?' - tiada jawapan pada pertanyaan aku itu. Dan kami tak beli pon semua gambar-gambar dia. Adan uker..

 Gambar-gambar di Langkawi Cable Car - Gunung Matcingcang


Kami meluangkan masa sehingga pukul 1.30 di atas sana. Dan kami mengambil masa juga untuk bersiar-siar di bawah dan kami meninggalkan Langkawi Oriental Village lebih kurang pukul 2.30 petang. Kami menuju ke kawasan Lapangan Terbang untuk makan tengahari. Untuk makan tengahari itu kami telah makan nasi ayam golek yang tak sedap, laksa dan cendol. Nasib baik laksa dia sedap.


Selepas selesai makan tengahari, kami menuju ke destinasi seterusnya, Dataran Lang. Bukan buat aper pon, hanya nak bergambar dengan Encik Helang tu jer. Kemudian, kami balik ke homestay untuk berehat.

Dataran Lang, Langkawi

Lebih kurang pukul 6.30 petang, kami keluar lagi dan menuju ke Pantai Cenang untuk mencari pakej snorkling. Kami masuk dan bertanya beberapa buah kedai dan rata-rata mereka menawarkan pada harga RM120 seorang untuk snorkling beach. Satu kedai lagi menawarkan RM135. Akhirnya kami decided untuk pergi ke kedai petama yang menawarkan RM120 seorang termasuk pengangkutan darat dan bot, peralatan snorkling dan packed lunch. Selesai urusan itu kami mencari tempat untuk makan malam.

Untuk makan malam hari itu, kami memilih untuk makan di Restoran Haji Ramli di Pantai Cenang. Banyak blog yang rekomen makan di sini, maka kami pon try lah. Menu makan malam kami, nasi putih, ikan siakap tiga rasa seekor, sotong goreng tepung 1kg, telur dadar 2 pinggan, kailan ikan masin 2 pinggan, tom yam ayam 2 mangkuk dan kerabu mangga 2 pinggan. Mewah makan malam kami, nasib baik servis pantas dan sedap. Harga semuanya, RM200++.

Makan malam di Restoran Haji Ramli, Pantai Cenang

... bersambung

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa

    ReplyDelete