723 : Menuju Puncak - Bukit Broga

Sabtu lepas merupakan kali kedua aku ke Bukit Broga. Kali pertama aku cuba untuk sampai ke puncak Broga adalah pada September 2012 di mana aku gagal untuk sampai ke puncak. Kali ini aku berazam untuk sampai ke atas.

Pukul 4.30 pagi aku beserta seorang sahabat telah bergerak menuju Semenyih. Seorang kawan yang lain akan menunggu di Broga dan dua orang lagi akan tiba lewat. Kami bertiga bercadang untuk memulakan perjalanan kami ke puncak pada pukul 5.00 pagi dan dua orang kawan yang lewat tu akan mendaki pada pukul 6.00 pagi. Kami tiba lebih kurang pukul 5.00 pagi dan kawan aku yang sorang tu tiba tidak lama selepas itu. Kami mula bergerak lebih kurang pukul 5.30 pagi. Sudah agak ramai pengunjung yang mendaki ketika itu. 

Dengan keazaman yang tinggi, aku sampai juga di punjak lebih kurang pukul 7.00 pagi. Sempat kami menikmati permandangan matahari terbit dari puncak itu. Kawan aku yang dua orang lagi tu, khabarnya memulakan pendakian lebih kurang pukul 6.30 pagi dan tiba satu jam kemudian di atas.

Permandangan matahari terbit dari puncak Broga


Bersama kawan-kawan

Buat kali kedua ini, aku berjaya menawan puncak Broga. Hahaha ...


#SalamSayang

You Might Also Like

0 comments