635 : Jangan Membazir Di Bulan Ramadhan

Pejam celik, pejam celik lagi seminggu kite akan menyambut 1 Syawal. Tak terasa Ramadhan berlalu, sekarang kite sudah berada di penghujungnya. Berjayakah Ramadhan kali ni? Ermm.. no komen, itu urusan Allah dengan hambaNya, semoga semua amalan yang dilakukan diterimaNya.

Sedar tak sedar banyak jugak aku menghabiskan duit utk hari raya ni untuk benda- benda yang berfaedah mahupon tidak berfaedah. Setahun sekali membazir, aper salahnye... hahaha. 

Kata taknak beli kuih banyak, last-last terbeli banyak jugak. Semuanya nampak menarik. Meriahlah raya aku tahun ni. Memula order tiga jenis jer - kuih tat satu balang 50 ketul, kuih chocolate chips satu balang 50 ketul ngan kuih London Almond sebalang 50 ketul. Pastu terbeli plak bepang kuaci sebalang, maruku ommopoddi 500 gram, dan maruku ape ntah 500 gram. Hari ni terbeli plak kuih tiram a.k.a kuih lidah kucing. Sape la nak makan nanti kalau tak habis. Jemputlah datang ke rumah ye...

Then hari tu pegi la jalan-jalan. Niat di hati nak cari t-shirt barang sehelai dua. Sudahnya, terbali sampai empat pasang. Bile dah terbeli tu, cepat-cepat keluar dari shopping kompleks tu. Kalau lama, mau banyak lagi duit aku yang habis. Tapi tak menyesal pon, pasal t-shirt yang aku beli tu pon bukan harga ratus-ratusan. Standard la harga t-shirt kalau bawah RM50 sehelai kan.

Disamping terbeli banyak kuih dan pakaian, ade gak aku terbeli bende yang tak berfaedah, bunga api. Hahaha... habis gak RM50. Jom malam raya kite main...

Harap-harap pasti takde dah terbeli-beli ni lagi.


~Salam Sayang~

You Might Also Like

0 comments