22 July 2013

632 : Langkah Pertama - Berangan (Episod 2)

Sebelum kite melaksanakan sesuatu, molek lah juga kite berangan. Berangan bukannya berangan tanpa faedah, tapi aku berangan bagaimana aku hendak merialisasikan aper yang aku angankan atau ape yang aku inginkan. Supaya yang bakan menjadi kenyataan itu akan seindah yang diangankan. Huhu ...

Aku nak tukar langsir kat umah aku. Dah lama benar langsir itu walaupon kelihatan masuk elok lagi. Langsir itu dibuat sempena majlis perkahwinan adik aku. Sekarang, adik aku tu, anak dah nak masuk tiga orang. Bayangkan lah usia langsir itu. Tiap-tiap tahun, hari raya pakai langsir yang sama jer. Semasa hayat ibu, pernah gak aku berkata yang aku nak tukar langsir tu. Ibu mengiyakan sahaja, terpulang pada kau lah. Tapi sehingga akhir hayatnya, tak dapat dia tengok langsir baru itu. :(

Baiklah, memandangkan yang tinggal di rumah aku sekarang merupakan dua orang bujang, maka langsir yang bakal aku buat itu agak simple dan mempunyai ciri-ciri maskulin. Takmo lah corak bunga-bunga, daun-daun bagai yang keterlaluan. Cukup lah berkonsepkan minimalis. Berikut adalah beberapa contoh yang menarik perhatian aku.

Suka yang ni. Pilihan No. 1 saya. 

Yang ni pon kira cun juga. Pilihan No. 2
 
Yang ni pon agak menarik. Simple

Yang ni tak berapa suka pasal byk sangat bulat-bulat tu. Yang saya suka pasal langsir ni dua lapis, macam ni la yang aku nak wat. Huhu... 


Ape-ape pon, wish me luck. Salam Sayang.

No comments:

Post a Comment