24 June 2013

622 : Original Klebang Coconut Shake


Minggu lepas sempat singgah di tempat ni untuk menikmati minuman ni. Sebelum ni lalu jer walaupon tau shake ni agak femes. Ape-ape pon boleh tahan sedap gak lah. Dalam pada dok beratur lama untuk membelinya, aku pi la tengok-tengok dua orang mamat hensem ni dok membuat shake ni. Senang jer resepi dia, wat sendiri kat rumah pon boleh. Lagi puas minum nanti...


Ia bukan rahsia lagi. Bahan-bahan adalah ...

  • Isi kelapa muda
  • Air kelapa muda
  • Air gula
  • Ais krim perisa vanilla
  • Air batu

Semua bahan-bahan di atas kemudiannya dikisar. Kemudian, ia dimasukkan pula ke dalam bekas berbentuk kon yg aku tak pasti aper fungsinye. Mungkin untuk memudahkan shake itu dimasukkan ke dalam gelas-gelas plastik. Shake itu kemudian dihidangkan bersama ais krim vanilla. Sekian, terima kasih.


~Salam Sayang~

6 comments:

  1. Assalamualaikum Afeezz

    nanti kalau Afeezz buat..
    panggil saya nak tes...sedap ke tak...he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam atuk...

      huhu... insyaAllah. kene test wat dulu, klu sedap baru bole bg org laen rasa...

      Delete
  2. Replies
    1. waalaikumsalam kak shami

      nak order kene pi Klebang Melaka... baru yg ori...

      Delete
  3. sedap lagi kalu yang buat tu afeez huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau saya buat mesti sedap nyer... cukup rempah2 nye

      Delete