19 May 2013

611 : Republik Taman Hijau

Mintak maaf Mama Ju, pinjam tajuk entry blog mama tanpa kebenaran terlebih dahulu. Sekarang ni dok minat kat Aquascaping. Ape itu Aquascaping? Menurut Mr. Wiki Apedia, Aquascaping adalah "the craft of arranging aquatic plants, as well as rocks, stones, cavework, or driftwood, in an aesthetically pleasing manner within an aquarium—in effect, gardening under water. Walaubagaimanapun, aku belum lagi mahir dengan aquascaping ni dan belum lagi mencuba untuk bercucuk tanam dalam air ni. InsyaAllah, satu hari nanti aku aku cuba juga.

Sebagai permulaan, ini je lah Republik Taman Hijau Bawah Air aku.






Aquascaping memerlukan kemahiran dan pengalaman dan pengetahuan. Buat masa sekarang, Tiub Anda dot com menjadi guru aku dalam bidang ini. Banyak lagi yang perlu dipelajar. InsyaAllah, satu hari nanti, teringin gak nak Republik Taman Hijau Bawah Air macam ni .... 




~Salam Sayang~

4 comments:

  1. Tkasih kerana sudi ambil nama tu. Mama memang teringin nak ada aqua tu, Dulu ada tapi lama-lama tinggal aquarium je tapi karang2 tu masih ada. Gambar2 tu memang cantiklah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aqua landscape ni memang cantik, tp rasanya payah nak menten kualiti air spy nampak jernih sentiasa. lagi satu akuarium camni takleh nak bela ikan byk2 kan...

      Delete
  2. cemburu gak tgk ni.. byk kali gak try bela ikan asyik arwah jerk ... lagi lak time balik kg 4 5hari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la masalahnya kalau bela haiwan ni
      kalau time lama takde, mmg ade yg arwah kalau takde org nak tgk2 kan...

      Delete