17 April 2013

602 : Jalan - Jalan Cari Makan... Katanya... (Episod Akhir)

Program Jalan-Jalan Cari Makan di hari kedua diteruskan. Untuk sarapan pagi, kami telah menuju lagi ke Stesen Bas Bentayan ke sebuah restoran bernama R&H Cafe Sate Maharani. Orang Muar pagi-pagi makan sate woi.. Sana sini orang bakar sate. Harum semerbak bau sate dan arang di setiap ruang. Untuk sarapan pagi itu, kami telah order sate ayam, daging dan perut. Selain itu ada juga yang ambil Mee Soto, Mee Rebus, Nasi Lemak dan untuk aku, Lontong. Nyam2... Lama dah tak makan Lontong, sangat sedap Lontong di sini. Sate plak, bagi aku, sedap lagi satu di KL. Hehehe ...

R&H Cafe Sate Maharani, Muar 

 
Lontong 

 Sate Daging dan Sate Perut 

Lebih kurang pukul 12.00 tengahari, kami ke majlis perkahwinan sepupu kami. Majlis perkahwinan ala kampung yang sangat meriah. Masih lagi wujud konsep gotong royong di sini. Makanan yang dihidangkan tidak kurang hebatnya - Nasi Minyak, ayam goreng, daging masak ape ntah, nenas masak ape ntah dan acar buah. Memang sedap masakan orang kampung.

Dalam pukul 3.00 petang, kami meminta diri dan bergerak pulang ke KL. Tapi sebelum itu, kami singgah di sebuah restoran di Muar untuk menikmati keenakan Murtabak Singapura. Nama restoran tu Restoran Murtabak JD di Tanjung Agas. Murtabak Singapura sangat berbeza dengan murtabak kita di sini. Ape-ape pon, bagi aku, murtabak kita lagi sedap. Hehehe...

Restoran Murtaba JD, Tanjung Agas, Muar 

 
Murtabak Singapura 

Dengan itu, tamatlah sudah Program Jalan-Jalan Cari Makan kami... Katanya la...


~Salam Sayang~

6 comments:

  1. Assalamualaikum Afeezz

    tangki tak ada can nak kosong.asik diisi ajer..he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam atuk

      itu la pasal. asik masuk2 jer.. smpi sakit perut dibuatnya..

      Delete
  2. Salam dek afezz

    Alhamdulillah.....rahmat dan nikmat dan rezeki yang luas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam kak shami

      alhamdulillah, masih dikurniakan nikmat makan... syukur

      Delete
  3. gi johor lagi ek.. Lontong mmg sedap, kat sini pepagi selalu gak sarapan lontong ... teringin.. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade kawan mengajak, ikut jer lah. tp takat smpi muar jer. kalau smpi kulai harus singgah rumah manjer nak makan laksa johor.. hahaha

      Delete