559 : Mari Berhibur - Pi's Lullaby

 

Dah lama rasanya tak wat entry 'Mari Berhibur'. Dulu2 rajin gak letak lagu2 antarabangsa, antaranya yang aku ingat, lagu Arab, Russia, Spanish, Jepun dan Korea. Kali ni aku nak letak lagu dari negara India berbahasa Tamil yang berjodol Pi's Lullaby.

Lagu ini merupakan soundtrack dari filem Life of Pi yang aku tonton beberapa minggu lepas. Lagu ini merupakan lagu intro filem ini. Dengar2 sahaja membuatkan aku terus tertarik. Mungkin ini merupakan satu2nya lagu berbahasa Tamil yang aku suke.

Aku tak paham pon aper yg disampaikan dan aku tak jumpe pon translation lagu ini di internet. Yang aku paham cume dua perkataan terawal lagu ini iaitu 'Kanni.. Kanmaniye' yang bermaksud lebih kurang 'Wahai Sayangku'. Romentik sgt kan... Ape2 pon semoga terhibur.


~Salam Sayang~

You Might Also Like

4 comments

  1. Wah piz, mana belajar perkataan 'Kanni.. Kanmaniye' tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kite kan rakyat malaysia. sikit sebanyak kene la tau bahasa masyarakat malaysia yg majmuk ni... hehehh

      Delete
  2. Salam Jumaat.
    Cantik gambar air tu.
    Tgk tajuk ingat pegike mana2.
    Pernah tgk ada rakyat Msia-cina menghafal 80 lagu negara2. Memang hebat!
    Mulanya dia boring1 jadi dia hafal lagu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sabtu mama
      gambar tu salah satu shoot dalam filem Life of Pi.
      saya takde la hafal lagu tu (lagu melayu pon tak hapal) just suke dengan lagu dia yg mendayu2.. syahdu jer dengar

      Delete